کد خبر: 12094
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
آبرسانی

ـ تعداد روستاهای خراسان رضوی که با تانکر آبرسانی می‌شوند در سال‌های اخیر با کاهش محسوسی روبرو شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، سیدابراهیم علوی اظهار داشت: با تلاش صورت گرفته ظرف سال‌های اخیر، در حال حاضر تعداد روستاهای استان که به وسیله تانکر آبیاری می‌شوند کاهش محسوسی پیدا کرده و به تعداد حدود ۲۲۰ روستا رسیده است.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی بیان کرد: این تعداد روستا در سال‌های گذشته حدود ۱۰۰۰ روستا بود که اینک با کاهش چشمگیری در نتیجه اقدامات صورت گرفته روبرو شده است.

علوی ادامه داد: بهبود وضعیت آبرسانی به روستاهای خراسان رضوی و همچنین بهبود کیفیت آب شرب در روستاها نیز اقدام دیگری است که با اولویت در روستاهای خراسان رضوی دنبال می‌شود و از ابتدای امسال بیش از ۹۰۰ روستای خراسان رضوی از این نظر مدنظر قرار گرفته و اقداماتی در آنها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حفر چاه‌های جدید و مهندسی چاه‌های قدیمی و همچنین تزریق منابع آب شهری به برخی روستاهای خراسان رضوی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج سازندگی بخشی از اقداماتی است که در راستای بهبود وضعیت آبرسانی به روستاهای خراسان رضوی شده است.

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی بیان کرد: بخش عمده آب روستاهای خراسان رضوی توسط منابع زیرزمینی و چاه‌ها تامین می‌شود و از این نظر نیز تلاش شده تا اقداماتی صورت گیرد.

علوی گفت: اجرای طرح‌های عمده آب و فاضلاب در روستاهای شهرستان‌های خراسان رضوی نیز که اخیرا صورت گرفت نقش بارزی در کاهش روستاهایی داشت که با تانکر آبرسانی می‌شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =