شورا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به زمان ثبت‌نام داوطلبین اظهار کرد: ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه جاری، شورای اسلامی روستایی از ۱۶ تا ۲۲ فروردین‌ماه سال آینده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، دکتر"محمدصادق بصیری" ظهر امروز ۱۴ اسفندماه در جلسه ستاد انتحابات استان کرمان گفت: ۱۸ اسفندماه دستور اجرایی ستاد انتحابات به صورت سراسری از سوی وزارت کشور صادر خواهد شد و هیئت‌های اجرایی شوراهای اسلامی از ۱۹ تا ۲۵ اسفندماه و در اردیبهشت‌ماه برای ریاست جمهوری باید تشکیل شوند.

وی انتخاب معتمدین را بسیار مهم دانست و بیان کرد: فرمانداران و بخشداران باید ۳۰ نفر معتمد انتحاب کنند سپس این افراد را به هیئت نظارت بر انتخابات شوراها معرفی ‌کنند که این هیئت مرکب از سه نفر است و اعضای آن آقایان غضنفرآبادی نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان در مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس این هیئت و آقای "حسن پور" و "شکراللهی" از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند.

بصیری بیان کرد: فرمانداران و بخشداران در جایی که کمبود از نظر شخصیت حقوقی دارند به استانداری اعلام کنید تا این مشکل در اسرع وقت رفع شود.

وی ادامه داد: در این دوره مقرر شد که داوطلبین شهرهای دارای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر به بالا اگر رد صلاحیت شوند، می‌توانند به هیئت مرکزی مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را ارایه دهند بنابراین برای روبه رو نشدن با مشکل تایید صلاحیت ثبت نام امسال زودتر صورت می‌گیرد.

بصیری با اشاره به زمان ثبت‌نام داوطلبین اظهار کرد: ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ اسفندماه الی ۲۶ اسفندماه سال جاری، شورای اسلامی روستایی از ۱۶ فروردین‌ماه لغایت ۲۲ فروردین‌ماه سال آینده و از ۲۱ اردیبهشت‌ماه تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال آینده ثبت‌نام ریاست جمهوری خواهیم داشت.

وی با اشاره به شیوع کرونا عنوان کرد: به دلیل شرایط کرونایی علاوه بر ثبت نام حضوری ثبت نام غیرحضوری نیز از داوطلبین شوراهای اسلامی خواهیم داشت و ۴ روش برای ثبت‌نام داوطلبین در نظر گرفته شده که شامل؛ نرم افزار دسک تاپ، دفاتر پیشخوان و اپلکیشن موبایلی و مراجعه حضوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =