کد خبر: 12085
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کتاب

سه روستا از استان بوشهر به مرحله نهایی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران را یافتند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: دو هزار و ۵۰ روستا  و آبادی عشایری از ۳۰ استان کشور در هفتمین دوره‌ جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کرده بودند که پس از داوری  ۵۵  روستا به  مرحله نهایی راه یافتند.

فاطمه کرمپور اظهار داشت: روستای زیارت از دشتستان، گورک سادات از تنگستان و مل گل از دشتی نیز با ارسال مستندات موفق به حضور در مرحله نهایی جشنواره شده است.

وی ظرفیت روستاهای استان بوشهر در تمام حوزه ها به ویژه حوزه کتاب را بسیار بالا بیان کرد و عنوان داشت: این روستا ها در دوره قبل جشنواره نیز به عنوان ۵۰ روستای برتر معرفی شده بود.

کرمپور بیان کرد: طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان در راستای فرهنگ مطالعه، ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، برخورداری برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای  حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از نکات مهم داوری بود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ روستا به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد، افزود:  ۱۵ روستای دیگر نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت که جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال به آنها اهداء می‌شود.

 لازم به ذکر است  ۵۵ نامزد راهیافته به مرحله نهایی به این رویداد فرهنگی در سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران به آدرس  اینترنتی   http://bookpromotion.ir/  قابل مشاهده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =