کد خبر: 12082
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
برف جاده

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: راه دسترسی به ۵۴ روستای این شهرستان که از شب گذشته به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود، با تلاش راهداران و نیروهای مردمی بازگشایی شد و تلاش جهت بازگشایی ۲۰ روستا ادامه دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، هاوری مدرس اظهار داشت: بارش سنگین برف سبب مسدود شدن تمامی محورهای روستایی در این شهرستان شده‌ بود.

وی افزود: تردد در محورهای اصلی این شهرستان از جمله اشنویه - پیرانشهر، اشنویه - ارومیه و اشنویه - نقده نیز در جریان است و تمامی محورهای اصلی برف‌روبی و نمک‌پاشی شده‌است و راهداران نیز در جاده‌ها حضور دارند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: از شب گذشته و با شروع بارش، سه بار محور اشنویه - ارومیه و ۲ بار مسیر اشنویه - پیرانشهر برف‌روبی و نمک‌پاشی شده‌است.

وی گفت: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی این شهرستان رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس به مسافرت اقدام کنند و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

مدرس ادامه داد: در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان ۱۷ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب مستقر شده است و ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان  به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به مردم در قالب طرح زمستانی راهداری هستند.

وی گفت: برای رفع یخبندان محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهری و روستایی و شن‌پاشی این محورها نیز، هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه و ۵۰۰ تن نمک در انبارهای اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان انباشته شده است.

شهرستان مرزی اشنویه با ۷۴ روستا در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =