سهام عدالت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: براساس مصوبه اخیر شورای عالی بورس، برگزاری مجامع سراسری شرکـت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که قرار بود ۲۳اسفند برگزار شود، به سال آینده موکول شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور اقتصادی و دارای آذربایجان‌غربی، داودغفارپور نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، در مورد مصوبه جلسه شورای عالی بورس گفت: در  این جلسه با پیشنهاد اتاق تعاون ایران و تصویب شورای عالی بورس، برگزاری مجامع سراسری شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت که قرار بود در ۲۳اسفند سال جاری برگزار شود با توجه به آماده نبودن سهامداران سهام عدالت و مشکلات اجرایی و زیرساختی، فعلاً به تعویق افتاده و به سال آینده موکول شد.
غفارپور اظهار داشت: با پیشنهاد اتاق تعاون و موافقت وزیر قرار شد جلسه‌ مشترکی روز پنج‌شنبه هفته جاری با اعضای شورای عالی بورس و نمایندگانی از کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت برگزار شود تا نسبت به بررسی  ابعاد موضوع پرداخته شود.
وی در مورد اینکه آیا الزامی برای سجامی شدن سهامداران عدالت جهت شرکت در مجامع عمومی وجود دارد، عنوان کرد: ثبت‌نام کلیه مشمولین سهام عدالت مستقیم و غیرمستقیم در سامانه سجام ضروری است و به‌منظور برخورداری از مزایایی سبدسهام خود در بازارسرمایه، الزاماً باید در سامانه مزبور ثبت‌نام کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی؛ همچنین درخصوص نحوه پرداخت سود به مشمولین سهام‌عدالت، اظهار داشت؛ با توجه به تعدد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام‌عدالت و بنابه تصمیمات شورای عالی‌بورس، مقرر گردیده است سودسهام‌عدالت سال ۱۳۹۸ به‌صورت متمرکز برای کلیه مشمولین سهام عدالت مستقیم و غیرمستقیم توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق‌بهادار و تسویه وجوه(شرکت سمات)پرداخت شود که زمان واریز آن به‌محض اعلام توسط شرکت مزبور، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
گفتنی است از دو میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۸۹ نفر سهامدار عدالت در استان آذربایجان‌غربی، یک میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۳۳ نفر در روش مدیریت غیرمستقیم یعنی مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی‌مانده‌اند و ۱ میلیون و ۴ هزار و ۵۶۶ نفر نیز روش مدیریت مستقیم سهام‌عدالت را برگزیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =