کد خبر: 12075
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
00

فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: حمایت‌های لازم از روستای قرآنی "چارک" این شهرستان برای توسعه وترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح استانس و کشور انجام خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عبدالله نادری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های روز قرآنی استان بوشهر در روستای چارک گفت: ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی موضوعی مهم در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: کسب عنوان روستای قرآنی کشور توسط چارک با توجه به سابقه دیرینه شهرستان دشتی و وجود سادات دور از ذهن نیست.

نادری بیان کرد: همکاری و حمایت مهم‌ترین گام در راستای موفقیت همه حوزه‌ها است که در کنار تامین اعتبار منجر به اتفاقات موثر می‌شود و این مهم برای روستای چارک انجام خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: روستای چارک با وجود سادات و نخبگان قرآنی در کشور به عنوان دهکده قرآنی نامیده می‌شود.

حمید زارعی بیان کرد: در چند سال اخیر بیشتر  روستاهای شهرستان دشتی با عناوین مختلف مطرح شده‌اند و توانسته‌اند شاخص‌های تازه‌ای را ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های خوب و موثری در روستا انجام شده که باید با هم‌اندیشی و تعامل و ارائه مستندات، زمینه کسب روستای قرآنی را در نخستین دوره این رویداد فراهم کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: ۲۰ برنامه به مناسبت روز قرآنی بوشهر با همکاری نهادها، موسسه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان برنامه‌ریزی شده‌است که در مدت سه روز اجرا خواهد شد.

زارعی افزود: از مهمترین این برنامه‌ها تشکیل شورای قرآنی دشتی با حضور معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازدید وی از موسسه قرآنی کوثر خورموج و ثقلین چارک و دیدار و تقدیر از خانواده زنده یاد سید مهدی حسینی، فعالان قرآنی شهرستان، خانواده‌های شهدای قرآنی و دیواره نگاری در روستای چارک دشتی است.

وی اضافه کرد: پخش برنامه‌های شونشینی و خانواده بصورت زنده از دهکده قرآنی چارک، تقدیر از نخبه‌های قرآنی این روستای، ۲ تن شهروند افتخاری روستای چارک، تهیه مستند از روستای چارک از جمله این برنامه ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی ادامه داد: همچنین گروهی از مستند سازان قرآنی در روستای چارک برای تهیه فیلم مستند حضور پیدا خواهند کرد تا گوشه‌ای از عشق و علاقه مردم دهکده قرآنی به کلام وحی به تصویر کشیده شود.

زارعی عنوان کرد: با توجه به وجود قاریان و حافظان قرآنی و عنوان دهکده قرآنی بیشتر برنامه‌ها در روستای چارک برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

سید محمدامین ابطحی رئیس شورای چارک و سیده سکینه صالحی دهیار  روستای چارک در ادامه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی این روستا بیان کردند.

۱۶ اسفند همزمان با ارتحال آیت الله میرزا معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار به نام روز قرآنی بوشهر نام گذاری شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =