کد خبر: 12074
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کتاب

نوغاب خوسف از خراسان جنوبی به مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در هفتمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران، عشایر خور بخش نوغاب خوسف به مرحله نهایی راه یافت.
محمود رمضانی با بیان این که ۱۹۰۰ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند، افزود: از خراسان جنوبی  ۲۰۰ روستا و منطقه عشایری در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به این که در مرحله اول داوری آثار جشنواره، ۱۱۳ روستا و منطقه عشایری انتخاب شد، گفت: در مرحله دوم داوری ۵۵ روستا و منطقه عشایری از ۲۰ استان انتخاب و به دبیرخانه جشنواره برای داوری نهایی معرفی شدند.

وی گفت:منطقه عشایری خور از بخش نوغاب شهرستان خوسف در بین راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره قرار گرفته است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا به عنوان روستا‌های برگزیده دوستدار کتاب و ۱۵ روستا نیز به عنوان روستا‌های شایسته تقدیر و یک روستا به عنوان برگزیده استمرار انتخاب خواهند شد.

رمضانی با بیان این که به هر یک از روستا‌ها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب برگزیده جشنواره جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهداء می‌شود، افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده، سطح آثار رسالی به دبیرخانه از رشد کیفی و کمی چشم گیری برخوردار است.

وی با اشاره به این که سال ۹۷ که این جشنواره برای اولین بار در استان برگزار شد، بیش از ۸۰ روستا مشارکت داشتند و در سال گذشته این تعداد به ۱۲۷ روستا رسید، گفت: امسال با شرکت ۲۰۰ روستا و منطقه عشایری با رشد تعداد شرکت کنندگان رو به رو هستیم.

سال ۹۷ روستای اسفندیار طبس بین ۱۰ برگزیده نهایی جشنواره قرار گرفت و سال ۹۸ نیز روستای هودر طبس توانست به مرحله نیمه نهایی جشنواره راه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =