کد خبر: 12073
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای طرح ابتکاری آئین کاشت نهال و پاکسازی محیط روستا به همت اعضای خانه‌های هلال این جمعیت خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، علی سنجربگی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرساله به مناسبت روز درختکاری، برنامه‌های مختلفی در این زمینه، در دستور کار قرار می‌گیرد اظهار کرد: شعار هفته منابع طبیعی در سال ۹۹ مبنی بر «همه با هم جهاد، برای حفظ منابع طبیعی» سبب شد یک طرح ابتکاری از سوی جمعیت هلال احمر اجرایی شود.

وی به ایجاد خانه‌های هلال در روستاهای سراسر کشور با طرح ویژه‌ای از سوی ریاست جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: خانه‌های هلال در نزدیکترین سطح ارتباطی با مردم قرار می‌گیرند و همین یعنی ظرفیت تازه‌ای در جمعیت هلال احمر ایجاد شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به در پیش بودن روز درختکاری گفت: امسال علاوه بر آئین کاشت نهال، از همیاری و مشارکت اعضای داوطلب ۱۱۰ خانه هلال در روستاهای سراسر استان استفاده خواهیم کرد تا زباله‌های محیط اطراف روستاها را نیز پاکسازی کنیم.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی صورت گرفته با اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، بیش از دو هزار نهال در اختیار هلال احمر قرار می‌گیرد تا طرح آئین کاشت نهال اجرایی شود افزود: هماهنگی لازم با شهرداری همدان برای در اختیار قراردادن کیسه‌های زباله مورد نیاز در طرح پاکسازی محیط اطراف روستا نیز صورت گرفته است.

سنجربگی بر اهمیت حفظ پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تأکید و خاطرنشان کرد: پک‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده در خدمت اعضای داوطلب خانه‌های هلال قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل هلال احمر همدان در پایان با اشاره به اینکه این طرح صبح روز پنج شنبه ۱۴ اسفندماه سال جاری  به صورت نمادین در مصلی شهر جورقان با حضور جمعی از مدیران فرهنگی آغاز می‌شود افزود: ۱۱۰ خانه هلال نیز به صورت همزمان در سراسر استان اجرای طرح را آغاز خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =