کد خبر: 12052
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
00

موزه "یخچال و یخ" در روستای قاطول گرمسار در مراسمی با حضور معاون امور عمرانی استاندار سمنان، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری رضوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، عصر سه‌شنبه در این مراسم گفت: بنای این موزه، یخچال است که برای نگهداری یخ استفاده می‌شده و در گذشته این یخچال، یخ مورد نیاز چهار روستای همجوار را تامین می‌کرده است.
مهدی جمال با تاکید بر اینکه موزه‌ها در معرفی فرهنگ و تمدن هر منطقه و نیز جذب گردشگر نقش مهمی دارند، افزود: این موزه متعلق به پروفسور سیدمحمود طباطبایی چهره ماندگار کشور در بخش مغز و اعصاب است که با مشارکت این اداره‌کل و دهیاری روستای قاطول و بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال مرمت و فعال شده است.
وی با اشاره به اینکه این موزه در حوزه مردم ‌شناسی فعالیت دارد، گفت: روستای قاطول از روستاهای چهل‌گانه هدف گردشگری استان است و توجه به این روستاها در دستور کار اداره‌کل قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، یکی از برنامه ‌های مهم این اداره‌کل را افزایش تعداد موزه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی عنوان و اضافه کرد:  موزه یخچال و یخ به‌ عنوان عامل پیشران توسعه‌ای، می‌تواند زمینه‌ساز جذب گردشگر در روستای قاطول باشد.
یخچال قاطول از بناهای دوره قاجار است و با شماره ۲۰۲۳۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =