کد خبر: 12027
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
00

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پل شاه‌عباسی در کنار کاروانسرای روستای دودهک از توابع شهرستان دلیجان مرمت می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، علی‌اصغر مونسان ظهر امروز از پل شاه‌عباسی در شهرستان دلیجان بازدید کرد و در خصوص مرمت این پل اظهار داشت: مرمت پل شاه‌عباسی ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سرمایه‌گذار کاروانسرای دودهک، هزینه ۵۰ درصد مرمت را به مبلغ ۲۰‌میلیارد ریال تأمین خواهد کرد.

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این بازدید، عنوان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی طرح مرمت پل شاه‌عباسی را آماده کند تا با بررسی‌های دقیق، عملیات مرمتی به‌صورت مشارکتی آغاز شود.

وی افزود: ۵۰ درصد باقی‌مانده اعتبار مورد نیاز برای مرمت پل شاه‌عباسی از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

اختصاص ۵ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی بازار شمس‌السلطنه نراق

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در جریان سفر به استان مرکزی، از بازار شمس‌السلطنه نراق نیز بازدید کرد.

علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از این بازار تاریخی از اختصاص ۵ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی آن خبر داد.

وی افزود: بازار شمس‌السلطنه نراق در فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع احداث شده و مربوط به دوره قاجاریه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی برای مرمت، سبک‌سازی بام و پاک‌سازی رواق‌های داخلی این بازار تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

مونسان بیان کرد: برای مرمت، سبک‌سازی بام و پاک‌سازی رواق‌های داخلی این بازار به میزان یک هزار و ۲۳۰ مترمربع تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی در این بازدید از اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی توسط به‌منظور مرمت بازار شمس‌السلطنه نراق خبر داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در حاشیه این بازدید با اشاره به وجود بازارهای تاریخی در استان مرکزی از جمله بازار تاریخی اراک به تلاش‌های وزارت متبوع خود برای مرمت و صیانت از این بازار تاریخی اشاره کرد و از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت این بازار خبر داد.

اختصاص ۵۰۰‌ میلیون ریال به موزه شهاب‌سنگ نراق

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر خود به شهر تاریخی نراق از موزه شهاب‌سنگ در این شهر عنوان کرد: ۵۰۰ میلیون ریال به موزه شهاب‌سنگ نراق بابت تجهیز این موزه اختصاص داده شد.

۱۸۰ قطعه‌سنگ آسمانی و شهاب‌سنگ در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش فارس وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عصر دیروز به‌منظور بازدید از تعدادی از آثار و بناهای تاریخی و افتتاح پروژه مجتمع گردشگری کاروانسرای دودهک به استان مرکزی سفر کرده است.

سفر مونسان به استان مرکزی تا ظهر امروز ادامه دارد؛ وی امروز ظهر به کاشان سفر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =