کرونا

فرماندار قشم از همکاری بین بخشی در روستای سلخ به عنوان مهمترین عامل پیشگیری از بحران کرونا جهش یافته در روستای سلخ جزیره قشم نام برد.

به گزراش روستانیوز به نقل از تسنیم، علیرضا نصری روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای این شهرستان اظهار داشت: اقدامات همسو و هماهنگ بین بخشی در زمینه مقابله با کرونا، مردم روستای سلخ را از دو بحران افسارگسیختگی شیوع کرونای جهش یافته و تحمیل آسیب اقتصادی شدید به جامعه صیادی نجات داد.

وی ادامه داد: شناسایی 27 تبعه خارجی کرونا مثبت در بندر صیادی سلخ جزیره قشم می‌توانست برای این روستا و کل شهرستان قشم بحران آفرین باشد.

به گفته فرماندار قشم، زمان‌شناسی بخشدار منطقه و ایجاد محل قرنطینه با ظرفیت 100 نفر در کمتر از 12 ساعت با همکاری دهیار، تعاونی صیادی روستا و خیران قرنطینه فوری اتباع خارجی کرونا مثبت را ممکن ساخت و انجام تست گسترده نیز شرایط بازگشایی مجدد اسکله را فراهم آورد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تست کرونای برخی از اتباع خارجی علیرغم داشتن تست منفی از کشور مبدا، در قشم مثبت دیده شده است از طریق انعکاس به وزارت امور خارجه پیگیری خواهد شد تا همه افراد خارجی در سفر به این جزیره تست جدید کرونایی بدهند.

نصری افزود: صیادان بندر سلخ برای رفتن به دریا و کسب روزی از طریق صید صیادی باید تست کرونا بدهند و در صورتی که پیش از بازگشت به اسکله از مرزها خارج شده و یا با تبعه دیگر کشورها ارتباط داشته باشند باید برای ورود به این اسکله هم باد دیگر تست گیری شوند.

فرماندار شهرستان قشم گفت: ایجاد فضای قرنطینه در روستای سلخ کار بسیار مهمی بود و انتظار می‌رود سازمان منطقه آزاد قشم فضای مناسبی را برای پیش بینی احتمالی نیاز به اینگونه مکان را در شهر قشم فراهم نماید.

وی ادامه داد: با ایجاد فضای مورد نیاز ظرفیت قرنطینه اضطراری، می‌‌توانیم در صورت نیاز و بروز مشکل، امکان پاسخ به هنگام و متناسب با شرایط را در اختیار داشته باشیم.

  ستاد کرونای قشم به هیچ وجه مجوز برپایی عروسی نمی‌دهد  

  دکتر حمیدرضا بهزادی در این نشست اظهار داشت: این افراد که همگی تبعه خارجی هستند پس از مشخص شدن تست مثبت کرونایی آنان در مکان جدید ایجاد شده با ظرفیت 100 نفر در همین روستا، قرنطینه شدند.

وی افزود: محل قرنطینه افراد مثبت کرونایی در روستای سلخ قشم با توجه به موقعیت تردد افراد خارجی در کمتر از 12 ساعت با هدف مدیریت کارآمد و پیشگیری از وقوع بحران آماده سازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: از زمان شناسایی موارد اولیه کرونا مثبت اتباع خارجه تا کنون حدود 300 تست در این روستا گرفته شده که 27 مورد مثبت شناسایی شده است و روند تست گیری همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، با شناسایی افراد یاد شده بلافاصله اسکله صیادی سلخ تعطیل و هم اینک با کنترل شرایط امکان صدور مجوز خروج برای لنج‌های صیادی دارای تست منفی فراهم شده است.

بهزادی ادامه داد: صیادانی که با تست منفی برای فعالیت‌های صیادی از این روستا خارج می‌شوند با توجه به اینکه چند روزی را بر روی دریا برای گرفتن صید سپری می‌کنند به هنگام بازگشت هم از آنان تست‌گیری خواهد شد.

 مجوز برپایی عروسی ممنوع است 

وی، تصریح کرد: ستاد کرونای قشم پیرو ستاد ملی کرونای کشور، هرگونه تجمع از جمله برگزاری عروسی‌ها، جشن‌ها و عزاداری‌ها را ممنوع اعلام کرده است و دستگاه قضا با بانیان برگزاری چنین مراسم هایی براساس قانون برخورد خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: با توجه به شناسایی کرونای انگلیسی در قشم، شرایط کرونایی این شهرستان شکننده است و تمام مردم باید به عنوان همیار ستاد کرونا تلاش کنند رنگ کرونایی قشم به شرایط مطلوب آبی برسد.

شایان ذکر است؛ تا کنون 27 مورد مثبت کرونا در بندرصیادی سلخ جزیره قشم شناسایی شده و از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون نیز 16 هزار تست در جزیره قشم گرفته شده که سه هزار و 993 مورد آن مثبت گزارش شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =