هواپیما

نمایندگان مجلس با اختصاص یارانه سوخت برای هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی موافقت کردند.

به‌گزارش «روستانیوز»، عصر امروز خبری روی سایت خبرگزاری خانه ملت قرار گرفت که در آن خبر از موافقت نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم دیروز (یکشنبه،۱۰ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با الحاق یک بند به تبصره ۱ ماده واحده این لایحه با ۱۷۲رأی موافق، ۱۹رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹نماینده حاضر در جلسه داد.
در این بند الحاقی آمده است: سازمان برنامه و بودجه موظف است به منظور حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه به کشورهای همسایه و اتحادیه اورآسیا، نسبت به تأمین مالی حمل و نقل هوایی (محاسبه قیمت سوخت هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی به مقاصد فوق معادل با نرخ سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافربری) به میزان ۲۰درصد اعتبارات جوایز و مشوق‌های صادراتی و همچنین ۲۰۰میلیارد تومان از محل درآمدهای حاصل از حقوق ورودی اقدام نماید. شیوه‌نامه نحوه پرداخت این اعتبارات با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت (سازمان توسعه تجارت ایران) تدوین می‌شود.

لازم به ذکر است کارشناسان از نرخ بالای سوخت هواپیماهای باری به عنوان یکی از مهمترین موانع صادرات محصولات  کشاورزی یاد می کردند که این مشکل با تلاشهای معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه گلخانه داران و محمدجواد ساداتی نژاد، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، برطرف شد.

گفتنی‌است پیش از این روزنامه «سبزینه» و پایگاه خبری «روستانیوز» با تهیه گزارش‌های متعدد از ضرورت اختصاص سوخت یارانه‌ای برای صادرات محصولات کشاورزی و استفاده از هواپیمای باری سخن گفته بود که خوش‌بختانه در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ این مهم تصویب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =