مدیرعامل شرکت آّبفا استان اصفهان در این مراسم گفت: این کتاب با هدف مستند سازی تلاش هایی که در دهه چهل تا کنون در راستای ارائه خدمات زیر بنایی همچون تامین آب شرب سالم و بهداشتی و جمع آوری، دفع و تصفیه فاضلاب به مردم اصفهان صورت گرفته، منتشر شده است.

به گزارش روستانیوز، هاشم امینی با بیان اینکه بنیانگذار صنعت آبفا در کشور، اصفهان می باشد عنوان کرد: صنعت آبفا در اصفهان پایه گذاری شد و دیگر استانهای کشور با الگو برداری از اصفهان، چگونگی  ارائه خدمات آبفا را در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: صنعت آبفا اصفهان همچنان در ارائه خدمات به مردم در کشور  پیشرو محسوب می شود چرا که کارکنان فعلی این صنعت میراث دار خوبی از لحاظ خدمات رسانی بی وقفه به مردم می باشند.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه  در 11 سال گذشته به رغم محدودیت های منابع آب، آب شرب پایدار مردم تامین گردید، تصریح کرد: علاوه بر اینکه با استفاده از تکنولوژی نوین آب شرب مردم در سطح استان به صورت پایدار تامین گردید، خدمات رسانی در قالب  جمع آوری، انتقال، دفع فاضلاب به صورت بهداشتی با سرعت قابل توجهی در دستور کار قرار گرفت، به گونه ای که تقریبا در هر سال یک تصفیه خانه در سطح استان در مدار بهره برداری قرار گرفته است. 
امینی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های آبفا اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 92 تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان به  روشهای  مختلف از جمله بیع متقابل، فایناس و تبصره 3 سرمایه گذاری شده است.  
وی بهره مندی آبفا از  تکنولوژی در ارائه خدمات مستمر به مردم را موثر  برشمرد و بیان داشت: تودشک اولین شهر هوشمند از لحاظ تامین و توزیع آب شرب می باشد و این امر در دیگر شهرها همانند خوانسار و بادرود عملیاتی شده است.
وی افزود : 23 خدمت آبفا به صورت الکترونیک و غیر حضوری ارائه می شود که این امر بیانگر بهره مندی مطلوب آبفا اصفهان از دانش روز می باشد.
امینی  گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نخستین شرکت آبفای کشور به شمار می رود که تاکنون با نصب یک میلیون و 400 هزار انشعاب آب در 98 شهر و حدود 1000 روستای استان و نیز نصب 670 هزار انشعاب فاضلاب در 35 شهر و پنج روستای استان اصفهان، جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 800 هزار نفر را در بخش آب و نزدیک به 3 میلیون و 120 هزار نفر را در بخش فاضلاب تحت پوشش خود قرار داده است.        
مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه این کتاب در 604 صفحه، قطع وزیری و در قالب شش فصل و دو ضمیمه منتشر شده اظهار داشت: «اصفهان در دهه 1340 شمسی»، « اصفهان پیش از تشکیل سازمان آب و فاضلاب»، «تاسیس سازمان آب و فاضلاب اصفهان»، «گسترش کار سازمان آبفا به شهرهای اطراف» و «تشکیل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان» عناوین پنج فصل نخست این کتاب را تشکیل می دهند. فصل ششم این کتاب که «تاریخ شفاهی» نام دارد حاوی 20 مصاحبه با افراد مطلع و تاثیرگذار در طول تاریخ فعالیت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است که مطالعه آن برای مخاطب لذت بخش است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت:ضمیمه نخست این کتاب به «خاطرات مهندس امیر سعید  موسوی حجازی» بنیانگذار سازمان آب و فاضلاب اصفهان در سال 1345 اختصاص دارد که نگاهی ژرف و موشکافانه به معضل تامین آب شرب و همچنین جمع آوری، دفع و تصفیه فاضلاب در کهن شهر اصفهان انداخته است. ضمیمه  دوم این کتاب نیز شامل 13 سند و 74 قطعه عکس است که تعداد زیادی از آن ها برای نخستین بار منتشر می شود.
اضافه می شود «دکتر عبدالمهدی رجایی» مورخ و از پژوهشگران دانشگاه اصفهان و «مهرداد خورسندی» سرپرست گنجینه و مرکز اسناد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، کار نگارش کتاب «تاریخ آب و فاضلاب اصفهان» را  در مدتی بیش از یک سال به انجام رسانده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =