راه

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: شش کیلومتر از باند دوم محور مبارکه‌ـ‌مجلسی‌ـ‌بروجن تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش روستانیوز، علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه محور مبارکه-مجلسی-بروجن به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر بعنوان یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان‌های جنوبی کشور است اذعان داشت: ۴۱ کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل بمنظور ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ‌به‌رخ، چهار خطه نمودن مسیر را در دستور کار قرارداده است.
وی در خصوص آخرین وضعیت اجرایی احداث باند دوم محور مبارکه ـ مجلسی ـ بروجن گفت: این محور یکی از پر ترافیک ترین و سنگین ترین محورهای مواصلاتی بین استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری و اتصال به استان های جنوبی کشور است که اجرای باند دوم این محور به عنوان پروژه جهش تولید در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب در دست اقدام است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این محور دارای بارترافیکی سنگین و تردد بالای وسایل نقلیه است، اظهارکرد: عملیات احداث باند دوم این محوراز سال 1386 آغاز شد و طی سنوات گذشته حدود 15 کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.
وی بیان داشت: عدم تامین منابع مالی و همچنین وجود معارضین در مسیر شامل اراضی کشاورزی، اراضی منابع طبیعی، فیبر نوری‌، لوله گاز و تیر چراغ برق و... را عامل اصلی متوقف شدن این پروژه در دوره‌های زمانی گذشته بوده است.
قاری‌قرآن تصریح کرد: فاز اول این پروژه به طول 6 کیلومتر تکمیل شده و در سال جاری قابل بهره برداری است همچنین فاز دوم به طول 22 کیلومتر تا سطح لایه اساس با مجموع اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال نیز قابل بهره‌برداری است.
این مقام مسئول گفت: در صورتی که انتخاب پیمانکار جهت روسازی بتونی فاز دوم این پروژه با سرعت انجام پذیرد با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال این پروژه مهم تکمیل می‌شود.
 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با احداث باند دوم این محور و تبدیل آن به بزرگراه بصورت قابل ملاحظه‌ای از میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای کاسته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =