کد خبر: 11954
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

شهردار شهرکرد گفت: برنامه راهبردی-عملیاتی شهرکرد با کمک دستگاه‌های متولی امر در شهرکرد اجرا می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری ،بهادر عبدالغنی در جلسه برنامه راهبردی-عملیاتی اظهارداشت: شهرداری شهرکرد در راستای توجه به آینده‌ی شهر و براساس درخواست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر جایگزینی برنامه راهبردی-عملیاتی شهر و شهرداری با شیوه‌نامه تدوین برنامه‌های راهبردی و دستورالعمل تهیه و تنظیم برنامه عملیات نوسازی، عمران و توسعه شهر، تدوین این برنامه را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: برنامه راهبردی-عملیاتی شهر و شهرداری با هدف در اختیار داشتن برنامه ۵ ساله و چشم‌انداز ۲۰ ساله شهرداری و با در نظر گرفتن تمامی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های آن تدوین و اجرایی می‌شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: در مرحله مطالعاتی ظرفیت‌های مختلف توسعه شهر در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با تلفیق نتایج این مطالعات با نتایج بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرداری در امر توسعه شهر، چشم‌اندازهای تعریف شده در سه حوزه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم‌بندی و ترسیم شود. 

عبدالصادق نجفی معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شهر باید مشخص باشد که برای شهر است یا شهرداری چراکه با احصاء این دو مورد می‌توان شاخص‌های اختصاصی را مطرح و برای پیشبرد اهداف برنامه‌ریزی لازم انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه نقاط بالقوه شهر باید به نقاط بالفعل تبدیل شود، گفت: برنامه راهبردی باید براساس توانایی‌ها و برنامه‌های شهرداری تدوین شود. 

اسماعیل زماندوست سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: در برنامه  راهبردی باید به عوامل درون و برون سازمانی توجه شود تا بتوانیم از انحرافات در برنامه‌ها به ویژه بودجه جلوگیری کرده و در راستای جذب سرمایه‌گذار و مشارکت‌های مردمی نیز پیش‌بینی لازم صورت پذیرد. 

مرجان دادایی معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: امسال طرح‌ تفصیلی، طرح جامع و برنامه راهبردی با یکدیگر تداخل پیدا کرده است، بنابراین باید جلسات مشترک و مستمر با حضور مشاوران برگزار تا بتوانیم این طرح‌ها را درکنار یکدیگر برای شهر به صورت کاربردی و آینده‌نگرانه آماده کنیم. 

وی گفت: در برنامه راهبردی باید مباحث درآمدزایی، ظرفیت‌ها و پتانسیل شهر متناسب با شرایط منطقه در نظر گرفته شود و طرح قابلیت اجرایی داشته باشد. 

فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه باید بدانیم در برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت به چه هدفی باید دست یابیم، خاطرنشان کرد: در برنامه ۵ ساله برنامه و اسناد منطقه‌ای، شهری و ملی وجود دارد که باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد و برنامه راهبردی جنبه عملیاتی به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی برنامه‌ها باید براساس شاخص درآمدزایی باشد، افزود: اگر موضوعات در برنامه راهبردی همخوانی نداشته باشند مشکلاتی را برای شهر و شهرداری ایجاد خواهد کرد. 

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: باید همه در شهرداری و دستگاه‌های متولی تلاش کنند تا در چشم انداز ۲۰ ساله شاهد یک شهر توسعه یافته باشیم. 

علیرضا توکلی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بابیان اینکه تنظیم چشم‌انداز کار سختی نیست، بیان کرد: رسیدن به اهدافی که چشم‌انداز دنبال می‌کند کار سختی است چراکه نمی‌توان یک برنامه قطعی پیش‌بینی و براساس آن پیش رفت. 

وی افزود: در برنامه راهبردی باید مشخص شود جایگاه شهرداری در کاهش نقاط ضعف شهر کجا است و مشخص شود که جایگاه سایر دستگاه‌ها کجاست و چه ضمانتی وجود دارد که تعهدات را بپذیرند.

توکلی با بیان اینکه باید عملیاتی فکر کنیم، ادامه داد: در نواحی ۵‌گانه باید به توازن برسیم و این موضوع برای ما بسیار مهم است.

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: ممکن است شورای دوره ششم برای حل مشکلات به صورت محله‌محور ورود پیدا کند، بنابراین باید مشکلات به صورت محله‌ای شناسایی و احصاء شود و اگر در حوزه گردشگری برنامه‌ریزی شده است باید نگاه به برنامه راهبردی استانی باشد.

در پایان مشاور طرح راهبردی-عملیاتی طرح مورد نظر را ارائه و به مسائلی همچون ظرفیت‌های مرکز استان، شرایط جغرافیایی، کم و کیف جمعیت شهرکرد، بافت شهری، شرایط مناطق و نواحی، سرانه آموزشی و فضای‌سبز، نرخ بیکاری و اشتغال و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرکرد اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =