کد خبر: 11947
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مهدی رجبی

رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی با رد خبر ضرر روزانه ۱/۵میلیارد تومانی تولیدکنندگان قارچ که چهارشنبه هفته قبل در خبرگزاری ایلنا منتشر شد، گفت: این انجمن از ابتدای شیوع کرونا با تبلیغات مداوم و مستمر در رسانه ملی و انجام کارهای میدانی در خصوص معرفی مزایای قارچ و آگاه‌سازی هم‌وطنان در زمینه حفظ سلامت عمومی به‌ویژه تقویت سیستم ایمنی بدن افراد مصرف‌کننده قارچ و نیز خرید تضمینی محصول مازاد بر تقاضا به‌صورت روزانه، با تبدیل تهدید کرونا به فرصت علاوه بر افزایش سرانه مصرف محصول قارچ در کشور باعث تثبیت قیمت این محصول در التهابات شدید یک سال اخیر بازار شده است.

مهدی رجبی در گفت‌وگو با «روستانیوز» اظهار داشت: آمار و مستندات نهادهای دولتی و ذی‌صلاح در حوزه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نمایانگر افزایش تقاضا برای صدور مجوز احداث واحد تولید قارچ و همین‌طور اجرای طرح‌های توسعه واحدهای قدیمی است.
رجبی افزود: از سوی دیگر قیمت عرضه قارچ در غرفه‌های میادین و تره‌بار با نرخ مصوب به ازای هر کیلوگرم ۲۴هزار و ۹۰۰تومان که بر اساس قانون بایستی ۳۰درصد پایین‌تر از قیمت عرضه در فروشگاه‌های دیگر باشد، موید شرایط مناسب و ایده‌آل صنعت و صنف قارچ در بازار و نرخ فروش سودآور برای تولیدکنندگان این محصول است.
وی تصریح‌کرد: لذا انجمن صنفی پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران قویاً ضمن تکذیب خبر درج شده از جانب عضو خود (محمدحسن افشار) که متأسفانه خود را به‌عنوان رئیس انجمن مزبور نیز معرفی کرده‌اند، اعلام می‌دارد که آمار، اعداد و نرخ‌های ارائه شده از جانب ایشان کاملاً کذب بوده و این نوع رفتار غیرحرفه‌ای نه تنها زمینه‌ساز توسعه نیست، بلکه صرفاً باعث تخریب صنعت رو به رشد قارچ در کشور نیز خواهد بود.
گفتنی‌است خبرگزاری ایلنا چهارشنبه هفته گذشته خبری منتشر کرد که در آن عضو انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران مدعی شده بود از یک ماه گذشته هر روز تولیدکنندگان این محصول حدود ۵/۱میلیارد تومان زیان دیده‌اند. محمدحسن افشار در این مصاحبه مدعی شد نرخ فروش قارچ کیلویی ۱۷هزار تومان بوده که سبب زیان تولیدکنندگان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =