00

در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان که هفتم اسفند ماه در محل اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد ،  ذوب آهن اصفهان که تنها مدال آور صادرات کشور درسال جاری است، مورد تقدیر قرار گرفت و لوح و تندیس ویژه این مراسم توسط محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوربه این مجتمع عظیم صنعتی اهداء شد .

به گزارش روستانیوز، در این مراسم که عباس رضایی استاندار اصفهان ، حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و صادرکنندگان استان اصفهان حضور داشتند ، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این مجتمع عظیم صنعتی اگر بتواند کل محصولات خود را صادر کند می تواند یک و نیم میلیارد دلار ارز مرغوب به کشور وارد کند .
وی افزود: با توجه به اینکه ذوب آهن اصفهان نیاز ارزی خود که بالغ بر 350 میلیون دلار است را از طریق صادرات تامین می کند ، پیشنهاد می کنم که نیاز ارزی برای تولید از طریق ارزهای موجود در خارج از کشور تامین شود و ارزهای صادراتی به سیستم بانکی کشور وارد شود که می تواند برای اقتصاد و صنعت کشور بسیار گره گشا باشد .
 منصور یزدی زاده همچنین در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک کسب این توفیق ارزشمند به تمامی تلاشگران ذوب‌آهن و مجموعه فولاد کشور تداوم رشد صادرات ، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی ، افزایش صادرات محصولات فولادی به کشورهای منطقه، آفریقایی ، آسیای جنوب شرقی ، حفظ کیفیت برتر محصولات ،برگشت بالغ بر 100% ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور ، ثبت جهانی برند و لوگوی ذوب آهن اصفهان ESCO ، ZOBESCO  را از جمله عوامل دریافت بالاترین نشان صادراتی کشور عنوان نمود .
مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به رشد تولید محصولات ساختمانی در کشور گفت : ذوب آهن اصفهان دو هدف عمده را مد نظر دارد که شامل تولید محصولات صنعتی جدید  از جمله تولید ریل ملی و توسعه شبکه ریلی کشور و همچنین توسعه بازارهای صادراتی  می باشد که  تمامی تلاشگران ذوب آهن در دستیابی به این دو هدف ، نقش آفرین اصلی هستند و در حال حاضر نیز صادرات ریل که تا سال گذشته واردکننده آن بودیم آغاز شده است .
وی در خصوص موانع توسعه صادرات گفت : در این خصوص با چالش هایی مواجه هستیم که مربوط به تحریم های ظالمانه استکبار و بعضا نیز برخی مشکلات داخلی هستیم که به لطف خدا امید است  با همت و همدلی همه مسئولین این موانع برطرف گردد و رشد و شکوفایی اقتصادی و اقتدار بیش از پیش ایران اسلامی را در عرصه های جهانی شاهد باشیم .
 شایان ذکر است در 22 دی ماه سال جاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان کشوری، ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها مدال آور ملی صادرکنندگان  سال ۱۳۹۹ ( بالاترین نشان صادرات کشور) انتخاب شد .
این شرکت تاکنون هفت بار در سالهای 1380- 1385- 1388- 1391- 1392- 1395-1397صادرکننده نمونه ملی کشور و در سال 1393 نیز صادرکننده ممتاز کشور شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =