00

 بخشدار پیرسلمان اسدآباد گفت: روستای گردشگری و توریستی حبشی به علت نبود متقاضی فاقد خانه بوم‌گردی بود که در همین رابطه یک مورد متقاضی برای راه اندازی خانه بوم گردی در روستای حبشی اعلام آمادگی کرده و خانه درنظر گرفته شده توسط میراث فرهنگی مورد تأیید قرار گرفته و در دست پیگیری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمود فیروزبخت، اظهار کرد: وجود خانه های بوم گردی در روستاهای گردشگری از نقش مؤثری در اشتغال پایدار و جذب گردشگر در روستاهای گردشگری برخوردار هستند که با راه اندازی نخستین خانه بوم گردی روستای حبشی قطعاً این امر از نقش مؤثری در جذب متقاضیان بیشتر برای راه اندازی خانه های بوم گردی برای رونق صنعت سبز گردشگری روستا برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فاز سوم سنگفرش روستای گردشگری حبشی به طول ۷۰۰ متر با اعتباری افزون بر یک میلیارد تومان در دست اجرا قرار دارد، افزود: روستای حبشی با توجه به داشتن شرایط مساعد و خاک حاصلخیز می تواند فرصتی برای معرفی به عنوان قطب کشت و فرآوری موسیر باشد.

فیروزبخت ادامه داد: ضمن اینکه در حال حاضر محصول موسیر حبشی پس از فرآوری توسط کشاورزان بومی منطقه به کشور عراق و استان ها و شهرستان های همجوار صادر می شود و توسعه این امر از نقش مؤثری در ارزآوری کشور برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون تسهیلات اشتغالزایی خوبی از محل اعتبارات ستاد اجرایی بنیاد برکت امام(ره) به متقاضیان واجد شرایط کشت موسیر در روستای گردشگری حبشی پرداخت شده است، گفت: ساخت سرویس بهداشتی و آبرسانی امامزاده پیرسلمان به عنوان یکی از مکان های گردشگری بخش نیز در دست اجرا بوده که تا پایان سال تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

دهیار روستای حبشی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه روستای حبشی در سال ۸۶ به عنوان روستای هدف گردشگری شهرستان اسدآباد انتخاب و معرفی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این روستا دارای ۴۰۰ نفر جمعیت با ۱۱۰ خانوار بوده که اکثر شغل جمعیت این روستا کشاورزی، باغداری و دامداری است.

حسین عزیزی تصریح کرد: با توجه به شیوع کروناویروس فعلاً از حضور گردشگران در این روستای توریستی و گردشگری استقبال نمی شود و میزان بازدید گردشگران نیز از روستا به همین علت مهم کاهش داشته است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات عمرانی دهیاری در روستای گردشگری یادآور شد: بیس ریزی، جدولگذاری، روشنایی معابر، تنظیف روستا، لایروبی و ضدعفونی معابر از جمله اقداماتی بوده که طی امسال در سطح روستا توسط دهیاری انجام شده است.

عزیزی در پایان با بیان اینکه روستای حبشی یکی از روستاهای تولید و کشت موسیر در شهرستان اسدآباد به شمار می رود، گفت: برنامه‌های آموزشی و ترویجی جهادکشاورزی شهرستان هم از نقش بسزایی در افزایش کشت موسیر در این روستا برخوردار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =