00

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه روستای گاوبازه دلفان قرنطینه شده است گفت: ورود افراد شهرهای با وضعیت قرمز به لرستان ممنوع است.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، محمود ثمینی رابطه با آخرین وضعیت کرونا در استان لرستان اظهار داشت: در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان و با توجه به  اخباری که هفته  گذشته از  استان خوزستان و برخی دیگر از استان‌های همجوار مبنی بر وضعیت حاد قرمز در همین راستا ورود افراد شهرهای با وضعیت قرمز به استان لرستان ممنوع شده است.

وی افزود: جهت اجرای طرح ممنوعیت تردد از استان خوزستان به لرستان ورودی استان از سمت پلدختر مسدود شده و در کلیه شهرهای استان لرستان ورود وسایط نقلیه پلاک  شخصی خوزستان  ممنوع است ولی می‌توانند از کمربندی عبور کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: در راستای پیشگیری از کرونا و عدم تجمع در دورهمی‌های خانوادگی در شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد همچنان ادامه دارد ولی چنانچه در سایر شهرستان‌ها گزارشاتی از وضعیت حاد کرونا داشته باشیم حتما  این محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها اعمال می‌شود. 

وی بیان کرد: براساس گزارشات طی روزهای اخیر در دو شهرستان دورود و دلفان  ۲ روستا آلودگی بیشتری داشتند که خوشبختانه  بر اساس نمونه‌های گرفته شده در روستای ازنا از توابع بخش سیلاخور  از تعداد ۱۰۰ مورد تست گرفته شده  تنها یک مورد مثبت بود و روستا از حالت قرنطینه خارج شد اما در روستای گاوبازه شهرستان دلفان از تعداد ۱۲۵  تست انجام شده ۳۸ مورد مثبت اعلام شده و جهت کنترل شرایط روستا همچنان قرنطینه است. 

ثمینی گفت:  طی روزهای گذشته چند مورد مشکوک به کرونا انگلیسی در استان داشتیم که خوشبختانه پس از انجام تست‌های لازم  تست آنها منفی اعلام شد و خوشبختانه تاکنون موردی از ویروس کرونا انگلیسی در استان مشاهده نشده است. 

وی با اشاره به رنگبندی استان از جهت وضعیت کرونا  تصریح کرد: شهرستان‌های دورود، چگنی و رومشکان وضعیت آبی  و سایر شهرستان‌های استان وضعیت زرد دارند ولی چنانچه در پایان هفته بر اساس گزارش علوم پزشکی وضعیت رنگبندی استان  به وضعیت حادتری تغییر کند حتما تدابیر سختگیرانه‌تری اتخاذ می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار لرستان در رابطه با فعالیت تالارهای عروسی خاطر نشان کرد: کلیه تالارهای استان توسط پلیس اماکن متشکل از خواهر و برادر و کارشناسان بهداشت کنترل می‌شود براساس آخرین گزارشات تنها  ۳ یا ۴ تالار در مرکز استان فعال است که خوشبختانه هیچ گونه گزارش تخلفی  به ستاد استانی کرونا ارائه نشده است.

وی در رابطه با نزدیک شدن به پنجشنبه آخر سال اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا به پلیس راهور دستور داده شده جهت پیشگیری از ازدحام  کلیه وسایط نقلیه در آرامستان‌ها جریمه شوند و به مردم توصیه می‌کنیم از حضور در مراسمات عزا پرهیز کنند چرا که در تغییر وضعیت برخی شهرستان‌ها برگزاری مراسمات ختم بسیار موثر بوده است. 

ثمینی  افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال جدید هستیم  از مردم تقاضا داریم همچون روزهای پایانی سال گذشته که در مدیریت کرونا به مسئولان کمک کردند پای کار باشند ولی متاسفانه گزارش‌هایی از شلوغی بازار داریم در همین راستا از مردم درخواست می‌کنم چنانچه خرید ضروری دارند خریدشان را انجام و بلافاصله به منزل برگردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان عنوان کرد: مردم می‌دانند که ویروس نه پاسپورت می‌خواهد نه ویزا و بدون اجازه وارد می‌شود و با توجه به مشاهده موارد زیادی از کرونای انگلیسی در کشور عراق  مشاهده شده و همجوار بودن استان با این کشور تدابیر سختگیرانه‌ای برای  روزهای پایانی سال اتخاذ شده و از مردم نیز تقاضا داریم همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =