کد خبر: 11899
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
روستای بیجارسر

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۴۳ روستای با جمعیت ۲۰ خانوار دارای شورای اسلامی استان که فاقد دهیار هستند تا پایان دولت تدبیر و امید دارای دهیاری می‌شوند.

به گزارش روستانیوز، مهدی صمیمیان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید برای ۸۴ روستای استان سمنان مجوز تاسیس دهیاری صادر شده است، ابراز داشت: اکنون ۲۵۶  روستای استان دهیاری دارد.

وی ادامه داد: برخورداری روستا از دهیار نقشی مهم در عمران، آبادانی و توسعه آن دارد و همچنین تخصیص اعتبارات به روستاها نیز به وجود دهیار بستگی دارد.

وی بیان کرد: رونق و توسعه روستاها یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و برخورداری روستاها از دهیار کمک کننده در تحقق رویکرد دولت در روستاها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطر نشان کرد: میزان دانش و سواد دهیاران نقشی مهم در ابتکار عمل و اتخاذ تصمیم‌های خلاقانه برای توسعه روستاها دارد و استان سمنان از لحاظ سواد دهیاران نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی یادآور شد: ۹ درصد دهیاران استان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۳۷ درصد دهیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۵ درصد دارای مدرک تحصیلی کاردانی، پنج درصد دارای تحصیلات حوزوی و ۳۸.۵ درصد دارای دیپلم هستند.
وی تصریح کرد: توانمندسازی دهیاران نقشی مهم در تحقق راهبرد جهش تولید و توسعه و رونق روستاها دارد و استان سمنان در این زمینه پیشرو است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: دهیاران، سفیران سلامت، فرهنگ و آبادانی هستند و باید با جدیت و رفتار مسوولانه برای تحول و جهش تولید در روستاها تلاش کنند.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸  نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان  زندگی می کنند و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

استان سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۶ روستای استان هم دهیاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =