کد خبر: 11894
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
محمدرضا خلف‌باغي

هم‌زمان با فرارسیدن روز مهندسی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد با انتشار پیامی این روز را به همه مهندسان تبریک گفت.

به‌ گزارش «روستانیوز»، محمدرضا خلف باغی ضمن قدردانی از تلاش همه فعالان بخش کشاورزی به‌ویژه مهندسان، پیامی منتشر کرد. در این پیام آمده است:
پنجم اسفندماه، خجسته زاد روز دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی، روز ملی مهندس نامگذاری شده است فرصت را غنیمت شمرده این روز را به تمامی تلاشگران این عرصه بویژه مهندسین کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.  بدیهی است دستیابی به جامعه مدرن نیازمند بهره گیری از خدمات مهندسی است و مهندسی به مفهوم ابتکار،خلاقیت، ساختن، پایداری است و این راه را بشر به اتکای دانش برای پیشرفت و تکامل در پیش گرفته است تا فعالیت‌های مهندسی از جمله علم مهندسی کشاورزی، امنیت، رفاه و آرامش را برای جامعه به ارمغان آورد. مهندسان کشاورزی می‌توانند بیشترین سهم و نقش را در ارتقای بخش کشاورزی داشته باشند و تحولات چشم گیری را رقم زنند و با بکارگیری علوم و فنون کشاورزی میتوانند نقش آفرینی مؤثری در حوزه تولید غذا که مهمترین ابزار در راستای تأمین امنیت و رفاه مردم جامعه است، داشته باشند. خوشبختانه در سالهای اخیر زمینه به کارگیری و ارتقاء توان و ظرفیت مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فراهم شده است که مهندسین باید از فرصت‌های پیش آمده استفاده کنند.   رسالت، هدف و دغدغه اصلی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مهندسی کردن فرآیند تولید در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و حفاظت از منابع زیستی و آب است که تنها راه برای مهندسی کردن تولید و انتقال دانش به واحدهای تولیدی بهره گیری از اطلاعات فنی و فراهم نمودن بستر مشارکت فارغ التحصیلان کشاورزی در عرصه‌های مختلف است. بی‌شک کارشناسان ابزار توسعه و سرمایه‌های تولید مولد و مهم‌ترین عامل درتحقق افزایش کمی و کیفی تولید می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =