نامی

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی با بیان این‌که کج‌سلیقگی برخی مدیران دولتی صنعت را به ورشکستگی کشانده است، گفت: در دوران سخت تحریم 95درصد نیاز کشور به ماشین‌آلات را تأمین کردیم و اجازه ندادیم آب در دل مدیران بخش دولتی تکان بخورد.

به‌گزارش روستانیوز، حمیدرضا نامی در نشست هم‌اندیشی پویش جمعیت متخصصین، تولیدکنندگان و کارآفرینان تهران اظهار داشت: دلیل مشکلات فعلی ما کج‌سلیقگی و اقدامات فراقانونی برخی مدیران دولتی است که صنعت را به این روز نشانده و به ورشکستگی کشانده است. 

وی افزود: در غرب آسیا تنها دو کشور ایران و ترکیه صاحب صنایع حوزه کشاورزی هستند که ترکیه پیشرفت کرده، ولی سیاست‌های داخلی به ما چنان ضربه‌ای زده که تحریم‌های بین‌المللی نزده است.

نامی اظهار داشت: به لحاظ توان تولید باید بگویم انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی در دنیا 15عضو دارد که ماتوانستیم بدون کوچک‌ترین کمک دولتی کرسی پانزدهم را از آن خود کنیم که بیانگر توان ما در بخش تولید است.

وی تأکید کرد: بخش خصوصی 20درصد اقتصاد کشور را در برابر 80درصد اقتصاد دولتی در اختیار دارد و در شرایط فعلی حال خوبی ندارد. بخش دولتی باید پشت خط قرمزهای قانونی خود برگردد. بیش از 100سال است که مجلس و در تمام بخش‌ها قانون داریم، ولی مشکل اصلی ما اجرا نکردن قوانین است.

نامی ادامه داد: شرایط امروز تولید تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی تأسف‌بار است و صنایع در حال فروپاشی هستند. به آمار رسانه‌ها توجه نکنید که فقط مصرف داخلی دارد، زیرا صنعت ما در حال نابودی است و علت آن کاهش توان اقتصادی کشاورزان متأثر از تصمیمات نادرست دولت‌مردان است.

وی گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نام‌گذاری کردند و معظم‌له کاملاً به مقتضیات سال آشنا هستند، اما عملکرد برخی مسئولان برخلاف شعار سال است.

نامی تأکید کرد: ارز دولتی باید سبب بهبود معیشت مردم شود، اما ساختار اجرایی کشور سبب شده این ارز هرز برود و به همین سبب معتقدم ساختار دولت هوشمند نیست و سلامت اجرایی ندارد. دولت ما نگاه ارباب رعیتی دارد و خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌داند.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی ادامه داد: بخش خصوصی اگر توانمندتر از دولت نباشد، کم‌توان‌تر نیست. در شرایط فعلی نگاه سنتی مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی به بخش تولید اوضاع را آشفته کرده و این مرکز بخش خصوصی را رقیب خود می‌داند و به‌همین دلیل جلوی ما ایستاده است و تا زمانی که مرکز توسعه مکانیزاسیون خود را ارباب و صنایع و کشاورزان را رعیت بداند، وضع همین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =