۱۲۳

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه تولید در میان شرکت‌های مشابه گفت: سالانه حدود ۳۰هزار تن انواع مرکبات کیفی و بیش از یک‌هزار و ۲۰۰تن خرما توسط شرکت کشت و صنعت جیرفت تولید می‌شود که تمامی خرمای تولیدی در سال گذشته و جاری با برند شرکت به کشور روسیه صادر شده است.

به‌گزارش روستانیوز به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی جنوب کرمان، سیدعبدالرضا موسوی‌ اظهار داشت: کشت و صنعت جیرفت (سهامی خاص) در سال۱۳۵۲ تحت شماره۱۱۲ اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

وی افزود: اعم فعالیت‌های این شرکت تولید محصولات کشاورزی، شامل محصولات باغی مانند پرتقال، نارنگی و گریپ‌فروت، محصولات جالیزی مانند سیب‌زمینی و پیاز و محصول خرما است. شرکت کشت و صنعت جیرفت رتبه نخست میزان تولید و سطح تولید را در میان شرکت‌های مشابه در کشور دارد.

موسوی بیان داشت: این شرکت در سال۱۳۸۹ از طریق فرابورس طی تشریفات مزایده به بخش خصوصی واگذار شد. سهامداران این شرکت شامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی ایران (با ۶۰درصد سهم)؛ صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس‌انداز بانک‌ها (با ۳۵درصد سهم) و کارکنان شرکت (با پنجدرصد) می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت عنوان کرد: بعد از این‌که سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد، کشت و صنعت جیرفت در سطح ملی حائز رتبه اول کشور شد و برای ۳۰۰نفر شغل ثابت و ۱۴۰نفر شغل غیرثابت به همراه بیمه‌ ایجاد کرد. نکته اساسی و مهم این است که شرکت در یک‌سال زراعی‌ ۲۲۰هزار نفر روز اشتغال غیرمستقیم داشته است.

موسوی تصریح کرد: مرکباتی که در کشت و صنعت جیرفت تولید می‌شود، تحت گواهی استاندارد به‌صورت سالم و با برند شرکت توزیع می‌شود. این شرکت درحال‌حاضر چهارهزار و ۵۰۰هکتار اراضی دارد و بزرگ‌ترین باغ یکپارچه شامل انواع مرکبات کشور را با یک‌هزار و ۴۱۰هکتار داراست.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت جیرفت بیان کرد: تحریم‌ها در عملکرد شرکت چندان تأثیرگذار نبوده و کل محصول خرمای تولیدی به‌صورت مستقیم و بخشی از محصول مرکبات به کشورهای روسیه و‌ قطر و همچنین کردستان‌ عراق صادر شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این شرکت در نظر دارد طی سه‌سال آینده طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی مورد نیاز خود و منطقه را کامل و زنجیره کاملی از تولید، فرآوری و توزیع فرآورده‌های گوشتی ایجاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =