رزمجو

معاون رئیس جمهور در توسعه مناطق روستایی و محروم کشور از انتخاب چند روستای استان تهران برای برگزاری دوره‌های آموزش هدفمند خبر داد و گفت: با اجرای این مهاجرت و بیکاری نخواهیم داشت.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، منوچهر رزم‌جو بعد از ظهر دوشنبه با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای می‌تواند این امکان را فراهم کند که با برگزاری و اجرای طرح‌های آموزش هدفمند میزان اشتغال و ماندگاری روستاییان و مناطق محروم را افزایش دهد یعنی اگر بتوان افراد این جامعه هدف را به درستی و هدفمند آموزش داد، مقدمات آن را فراهم کرد و نیازسنجی درستی از هر یک از مناطق محروم داشت به هدف خود یعنی آموزش هدفمند رسیده‌ایم.

وی افزود: این گونه آموزش‌ها سبب پایداری شغل شود و معاونت توسعه روستایی نیز در همین راستا آماده هر گونه همکاری و حمایت در راستای آموزش هدفمند در مناطق روستایی و محروم است و می‌توانیم از منابع اعتباری بانک‌های عامل و منابع معاونت توسعه روستایی در این راستا استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور در توسعه مناطق روستایی و محروم کشور عنوان داشت: در این زمینه مقرر شد تا چند روستا در استان تهران را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم و پس از برگزاری دوره‌های آموزش هدفمند مورد نظر کاری کنیم که در این روستاها هیچ نیروی انسانی بیکار و جویای کاری نداشته باشیم، همچنین پس از آموزش‌ها از راه‌اندازی کسب و کارها در این مناطق نیز حمایت خواهیم کرد.

رزم‌جو با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان و مناطق محروم پیدا کردن فرصت شغلی مناسب است، گفت: اگر این طرح در مناطق مذکور اجرایی شود دیگر بیکاری وجود ندارد و مهاجرت‌ها متوقف شده و معکوس خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این راستا باید آموزش‌ها به درستی انجام شود و آموزش‌های هدفمند باید در حوزه‌های اجتماعی، کارآفرینی و مهارتی باشد و اگر این آموزش‌ها به افراد جویای کار در مناطق روستایی و محروم داده شود سمن ارتقا سطح آگاهی افراد، استعدادهای آن‌ها شکوفا شده و زمینه اشتغال پایدار و ماندگاری بیشتر ان‌ها فراهم می‌شود.

معاون رئیس جمهور در توسعه مناطق روستایی و محروم کشور همچنین درباره وضعیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان تهران نیز اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات تبادل شده در این جلسه، راه طولانی برای هدفمندی آموزش در اداره کل فنی و حرفه‌ای تهران وجود دارد اما مدیریت جدید این حوزه درصدد است تا به رتبه نخست کشور از این نظر دست پیدا کند و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است که معاونت توسعه روستایی نیز از آن در حیطه وظایف خود حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =