کد خبر: 11881
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
00

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در طول سال یک یا دوبار بیشتر روحانی را در روستاها مشاهده نمی‌کنیم که گاهاً برای مراسمات مناسبتی حضور می‌یابند و این بزرگترین ضعف برای روستاها به حساب می‌آید.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، حسینعلی رضایی‌سرپیری در جلسه بررسی تفاهم نامه شورای اسلامی استان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در راستای توسعه و ترویج آموزه‌ها و نهادینه کردن شعائر دینی در جامعه تأسیس شد که با بهره‌گیری از پتانسیل روحانیون مستقر و مبلغین اعزامی نقش مهمی را در آگاهی بخشی دینی به آحاد جامعه ایفا کند، لذا با توجه به اینکه  شاکله و اساس کار اداره کل تبلیغات اسلامی انجام امورات فرهنگی است، باید خدمات فرهنگی که به شهرها و روستاها توسط این اداره کل ارائه می‌شود برای مردم شفاف‌سازی گردد.

وی افزود: شهرداری‌ها بخشی از بودجه‌شان را صرف امورات فرهنگی شهرها می‌نمایند اما در روستاها که چنین بودجه‌هایی وجود ندارد برنامه سازمان تبلیغات به چه شکل می‌باشد؟

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر اقدامات فرهنگی در روستاها انجام شود که بار مالی داشته باشد قطعاً بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان می‌باشد، گفت: در تفاهم‌نامه سعی شده تعهدات شورا در راستای اهدافی که سازمان دارد پیش‌بینی گردد که از پتانسیل شوراها  برای انجام فعالیت‌های فرهنگی استفاده و امورات به خوبی پیش بروند.

 رضایی‌سرپیری تصریح کرد: در طول سال یک یا دوبار بیشتر روحانی را در روستاها مشاهده نمی‌کنیم که گاهاً برای مراسمات مناسبتی حضور می‌یابند و این بزرگترین ضعف برای روستاها به حساب می‌آید و یکی از دلایل مهاجرت روستائیان به شهرها ضعف مسائل فرهنگی می‌باشد. باید تعامل مناسبی بین دو دستگاه صورت گیرد که بار مالی و حقوقی بر دوش هیچ کدام از طرفین نباشد.

وی یادآور شد: هیئت امنای امامزادگان موروثی شده‌اند و بنده جاهایی رفتم و مشاهده کردم که هیئت امنا همکاری لازم با مردم و مسئولین را ندارند و باید پیشنهاد شود که هیئت‌های امنا بیش از دو دوره نتوانند انتخاب شوند. در روستاها و عشایر از نیروهای بومی با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان بعنوان مبلغان دینی استفاده کرد.

 رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری همچنین استفاده از نماینده شوراهای اسلامی و بانوان در شورای هیئت‌های مذهبی شهرها و شهرستان‌ها، تامین منابع لازم جهت اجرای اقدامات فرهنگی در شهرها و روستاها از طریق طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و لزوم حضور نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان را پیشنهاد نمود.

رضایی‌سرپیری تاکید کرد: باید در خصوص حفظ و استفاده از مکان‌های موجود در شهرها نظیر سینمای روباز، زمین چمن و... برنامه داشت و به کارکردهای مختلف فرهنگی آن توجه شود. کار فرهنگی تنها پلاکارد زدن و مراسم‌های بی‌محتوا برگزار کردن نیست بلکه باید در روند روزمره و پایدار مردم تاثیر جدی گذاشت تا ضمن ایجاد آرامش خاطر برای مردم، آن‌ها به نشاط روحی و روانی برسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه مبلغین و توجه به آن در برنامه‌های مناسبتی و دینی از مواردی است که باید مدنظر اداره کل تبلیغات اسلامی قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =