کد خبر: 11872
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه ۲۰۳ خانه ورزش روستایی در استان مرکزی تجهیز شدند گفت: ۱۲۰۰ روستای استان مرکزی به خانه‌های ورزش روستایی تجهیز می شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، عابد حقدادی ظهر امروز در جلسه شورای ورزش همگانی استان مرکزی با اشاره به برگزاری لیگ تندرستی اظهار داشت: این رویداد با هدف آگاهی‌بخشی، پیشگیری از کم تحرکی و افزایش فعالیت جسمانی اقشار مختلف جامعه و با رعایت دستورالعمل‌های علمی و مشارکت همه استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این رخداد رقابت محور است و هیئت‌های استانی در یک جدول ۳۲ تیمی با هم رقابت می‌کنند و در پایان این رقابت‌ها رده‌بندی نهایی لیگ با شناسایی استان‌های نخست تا سی و دوم مشخص می‌شود و ۱۶ تیم اول در لیگ برتر و ۱۶ تیم بعدی در لیگ دسته یک سال ۱۴۰۰ قرار می‌گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد گفتمان ورزش همگانی در سطح کشور، بالابردن میزان فعالیت بدنی در میان عموم مردم جامعه، ایجاد علاقه مندی در افراد جامعه به فعالیت‌های ورزشی، توسعه تندرستی و آمادگی جسمانی، ایجاد نشاط اجتماعی در میان اقشار مختلف و استفاده از ایده‌های نوین در توسعه هر چه بیشتر ورزش‌های همگانی بخشی از اهداف این لیگ است.

حقدادی بیان کرد: استان مرکزی جزو استان‌های پیشرو در لیگ تندرستی است و این لیگ تا سال آینده ادامه دارد چراکه در ایام نوروز و تعطیلات جامعه هدف ما به فعالیت بیشتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: به منظور برگزاری این رویداد ملی یک سایت اختصاصی تحت عنوان irantandoristi.ir طراحی شده است و با ثبت‌نام در سایت تکمیل مراحل می‌توانند در لیگ تندرستی شرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: زیرساخت‌های ورزشی در حوزه روستایی فراهم است و از سال ۹۶ تاکنون ۲۰۳ خانه ورزش روستایی تجهیز شدند که تمام خدمات آنها رایگان است که تا پایان دولت فعلی ۲۰ درصد از هزار و ۲۰۰ روستا به خانه‌های ورزش روستایی تجهیز می‌شوند که تاکنون ۱۸ درصد از آن محقق شده است.

حقدادی ادامه داد: توپ فوتبال، میز شطرنج، توپ والیبال، میز پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، راکت و تور بدمینتون از جمله تجهیزات مستقر در خانه‌های ورزش روستایی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد: درمجموع تاکنون با مشارکت دهیاری‌ها ۱۴ مورد زمین‌های چمن مصنوعی نصب شده است که می‌توان به شهرستانهای اراک، شازند، محلات، ساوه، زرندیه، خنداب، فراهان، دلیجان و تفرش اشاره کرد.

وی با اشاره شرح انتظارات دهیاری‌ها، شوراها و دستگاه‌های اجرایی افزود: همکاری و تعامل در خصوص واگذاری و یا در اختیار گذاشتن اماکن بلااستفاده جهت تجهیز خانه های ورزش روستایی، هماهنگی واگذاری زمین از طریق معتمدین محلی جهت احداث زمین‌های چمن مصنوعی، مدیریت نگهداری خانه‌های ورزش و همچنین زمین‌های چمن از طریق دهیاری‌ها، در اختیار گذاشتن اماکن و تجهیزات برای استفاده کنندگان به صورت رایگان، تامین اعتبار لازم برای احداث زمین‌های چمن مصنوعی و خانه‌های ورزش روستایی استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از جمله انتظارات ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =