کد خبر: 11846
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
طوسی

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری مازندران گفت:تصویب طرح نهایی حفظ کرامت و حمایت زنان برابر خشونت می تواند مدافع حقوق زنان در جامعه باشد.

به گزارش روستانیوز، سمیه قاسمی طوسی  با اشاره به عدم رضایت همسر یک مربی تیم ملی اسکی زنان برای سفر مسابقات جام جهانی ایتالیا اظهار داشت: برخی زنان به‌پشتوانه ظرفیت و توانی که دارند وارد فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و ورزشی می‌شوند و تعهداتی را می‌پذیرند، همان‌گونه این فعالیت‌ها نمی‌تواند و نباید مانعی برای انجام تعهدات خانوادگی باشد، وظایف و تکالیف خانوادگی نیز نباید مانعی برای انجام تعهدات اجتماعی چنین زنانی باشد.

این مسوول هشدارداد: خسارت و زیان محروم کردن بازیکنان تیم ملی از حضور و همراهی مربی خسارتی فردی نیست و به همه شهروندان تحمیل می‌شود وموضوعی به نام اعتبار ملی است و کاش وزارت ورزش و جوانان با هماهنگی مقامات قضائی برای مواردی که پای اعتبار ملی در میان است، استثنایی در نظر می‌گرفتند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

این جامعه شناس تصیح کرد:  برابر قانون، دختری که به سن قانونی رسیده می‌تواند بدون اذن پدر، سفر خارجی داشته باشد اما یک مربی ۳۸ ساله در کلاس بین المللی، درصورت نداشتن اجازه همسر از خروج از کشور و انجام چنین تکلیف مهمی، محروم می‌شود و این تعارض حقوقی باید اصلاح شود.

طوسی تاکید کرد: درصورت تصویب نهایی حفظ کرامت و حمایت زنان در برابر خشونت در مجلس و به عنوان قانون ابلاغ شود، با استناد به ماده ۵۷ این قانون، اگر همسر از سر لجبازی و غیرموجه چنین قصدی داشته باشد، به درخواست زن دادگاه خانواده موضوع را به صورت اضطراری و خارج از نوبت، رسیدگی می‌کند و حکم حق خروج را به نفع زن صادر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =