کد خبر: 11777
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
00

همایش ملی توسعه روستایی، اشتغال و کارآفرینی امروز "چهارشنبه" به میزبانی دانشگاه گیلان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، دبیر علمی همایش ملی توسعه روستایی، اشتغال و کارآفرینی روز چهارشنبه در این باره گفت: همایش ملی توسعه روستایی، اشتغال و کارآفرینی با همکاری انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور توسط گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری به صورت مجازی برگزار شد.

دکتر مجید پورعشور یاسوری اظهار داشت: این همایش در محورهای ﺳﺎﺧﺘﺎر اﻗﺘﺼﺎدی ﺳﮑﻮﻧﺘﮕﺎﻫﻬﺎی روﺳﺘﺎﯾﯽ، اﺷﺘﻐﺎل روﺳﺘﺎﯾﯽ، ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎ و راﻫﮑﺎرﻫﺎ، آﺳﯿﺐ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﻃﺮح ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی و اﺷﺘﻐﺎل روﺳﺘﺎﯾﯽ، کارآفرینی روﺳﺘﺎﯾﯽ ، سرﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری، ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ و  اراﺋﻪ راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر روﺳﺘﺎﯾﯽ برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی توسعه روستایی، اشتغال و کارآفرینی در محورهای در نظر گرفته شده ارسال شد، اضافه کرد: پس از داوری از مجموع مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش ۴۲ مقاله به صورت ارائه و پوستر توسط کمیته علمی پذیرفته شد که از این تعداد با توجه به محدودیت های موجود ۱۴ مقاله ارائه شد.

دبیر علمی ملی توسعه روستایی، اشتغال و کارآفرینی خاطر نشان کرد: اﯾﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮرﺳﯽ ﻃﺮح ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی و اﺷﺘﻐﺎﻟﺰاﯾﯽ، ﻣﻮﺿﻮع ﺟﺰء ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند که ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل ٩٧ گرایش دکتری و ١٧٠ گرایش کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =