کد خبر: 11774
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
00

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: امسال با همکاری شرکت مخابرات و آموزش و پرورش استان، یک هزار و ۷۱۱ مدرسه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستایی استان به شبکه اینترنت متصل شده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، مهین منافی، با اشاره به اقدامات خود در زمینه رفع مشکلات دانش‌آموزان در زمان شیوع کرونا، اظهار داشت: تهیه اطلس دسترسی دانش آموزان به انواع آموزش، ارتقای توانمندی حرفه‌ای معلمان در زمینه آموزش مجازی، تولید محتوای الکترونیکی، نظارت بر آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان از طریق طرح هدایت، حمایت و ارزیابی توسط سرگروه‌ها و راهبران آموزشی و تربیتی از جمله اقدامات این اداره کل در روزهای کرونایی بود.

وی به اقدامات آموزش و پرورش برای دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت نداشتند نیز اشاره کرد و افزود:  آموزش تلویزیونی، ارائه درسنامه‌ها به دانش‌آموزان، آموزش و پشتیبانی تلفنی و ارائه فیلم‌های آموزشی در قالب فلش  از دیگر اقدامات این اداره کل در زمان شیوع کرونا بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان در زمان شیوع این بیماری، پشتیبانی آموزشی توسط معلم، کلاس‌های حضوری در مدارس روستایی زیر 50 نفر در مناطق آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی و تربیتی بود.

وی افزود: همچنین نگاه بلند مدت وزارت آموزش و پرورش به مقوله آموزش مجازی پس از دوران کرونا، استفاده از ظرفیت‌های آموزش مجازی در کنار آموزش‌های حضوری از برنامه‌های آموزشی آموزش و پرورش در مدارس به دانش‌آموزان است.

منافی به اقدامات آموزش و پرورش در رفع مشکل اینترنت نیز پرداخت و گفت: امسال با همکاری شرکت مخابرات و آموزش و پرورش استان، یک هزار  و 711 مدرسه در شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستایی استان به شبکه اینترنت متصل شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین در حال حاضر حدود 10 درصد روستاهای آذربایجان‌غربی به دلیل عدم وجود دکل مخابراتی فاقد اینترنت است که امیدواریم این مشکل نیز هر چه سریع‌تر رفع شود.

منافی به هزینه‌های اینترنت برنامه شاد نیز اشاره کرد و گفت: اینترنت استفاده از شبکه آموزشی شاد برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران و همه کاربرانی که به نحوی با آن در ارتباط هستند و احراز هویت شده‌اند، رایگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی به علل ترک تحصیل دانش‌آموزان در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا، مسائل فرهنگی، اقتصادی، فقر، باور غلط والدین برای ازدواج زودهنگام دختران و دور بودن مدرسه از خانه از جمله دلایل ترک تحصیل در شرایط کنونی به شما می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =