کد خبر: 11759
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
اشتغال

معاون اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از اشتغال بیش از ۱۲ هزار نفر با تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی در استان خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، فرخی با بیان اینکه چندین طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای عمل به شعار سال و موضوع اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت، افزود: طرح یارانه دستمزد، طرح مشوقهای بیمه‌ای، طرح کارورزی، مشاغل خانگی، توسعه و ترویج کارآفرینی، طرح اشتغال پایدار روستایی تسهیلات مشاغل و آسیب دیده از کرونا از جمله این طرح ها بود.

وی با اشاره به طرح اشتغال پایدار روستایی که از سال ۹۶ تاکنون در سطح کشور و استان اجرا شده است، افزود: با تشکیل ۵۳۶۷پرونده و صرف اعتبار ۴۵۷ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۱۲ هزار و ۳۶۶ نفر در استان فراهم شده است.

فرخی با اشاره به طرح یارانه دستمزد تصریح کرد: دولت به ازای جذب هر نفر،۳۰ درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار را به عنوان مشوق به حساب کارفرما واریز می کند که جامعه هدف این طرح افراد دیپلم به بالاست.

معاون اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: از ظرفیت ۱۲۲۵ نفری این طرح، سهم آذربایجان غربی امسال،۱۱۰۰ نفر بود که جذب شدند.

وی اظهار کرد: در طرح مشوقهای بیمه‌ای نیز که جامعه هدف افراد لیسانس و بالاتر را شامل می شود، ۲۳ درصد از حق بیمه کارفرما پرداخت می‌شود و در استان نیز ۲۰۰ نفر جذب شده است.

فرخی با اشاره به طرح کارورزی تصریح کرد: در این طرح باید فرد به مدت سه ماه به کارورزی بپردازد و حقوقی به ازای مدرک تحصیلی دریافت می کند چنانچه پس از ۳ ماه توسط کارفرما به کارگیری شود، دولت به عنوان مشوق ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی را به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی تصریح کرد: باهزینه کرد ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار طرح، زمینه اشتغال ۳۹۰ نفر در رشته های کشاورزی، خدمات، صنعت و.. فراهم شد که ۹۰ درصد از جامعه هدف این طرح نیز جوانان بود و حضور بانوان نیز چشمگیر بود.

فرخی با اشاره به فعالیت ۴۵ مرکز کاریابی در سطح استان تصریح کرد: خروجی فعالیت ۴۵ کاریابی منجر به ثبت نام ۵۷۹۹ نفر شد که ۱۰۶۴ نفر امسال به‌کارگماری شدند.

وی با اشاره به اینکه در طرح توسعه و ترویج کارآفرینی ۱۰۰ هزار نفر ساعت از سمینار های ترویجی کارآفرینی بهره مند شدند،گفت: هدف از اجرای این طرح سوق دادن جوانان به سمت کارآفرینی بود که در این راستا نیز باشگاه کارآفرینان نوجوان طی سال گذشته، جامعه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال را با مهارت های کارآفرینی آشنا کرد که امسال با توجه به شروع کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

معاون اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب دیده است از کرونا،یادآورشد: از اعتبار ۵۹۴ میلیارد تومانی این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ ساله، ۱۸۳ میلیارد تومان به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است و مهلت ثبت نام و معرفی مشاغل مستعد دریافت تسهیلات فوق توسط دستگاههای اجرایی ورزش و جونان،فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنایع دستی نیز تا ۱۵ اسفند تمدید شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ها، رونق و ارتقا فضای کسب و کار و سطح اشتغال در استان است که تاکنون موفق اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =