کد خبر: 11755
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
منبت

در حکمی از سوی وزیر میراث فرهنگی روستای "اشترمل" تویسرکان نخستین روستای صنایع‌دستی نام گرفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: در صدور حکمی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کشور و بر اساس رای نهایی چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی، روستای اشترمل از توابع شهرستان تویسرکان به عنوان روستای ملی منبت گلریز معرفی شد.

علی مالمیر ادامه داد: اشترمل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تویسرکان در استان همدان است که با رای نهایی شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی موفق به کسب این عنوان شد.

  • وی با بیان اینکه در این روستا، بیش از ۷۳۰ نفر در قالب ۵۲۰ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت فعال هستند گفت: یکی از مهمترین مزایای ویژه و شاخص تولیدات مبل و منبت روستای اشترمل، تولید طرح گلریز است که سبب شد این عنوان را به خود اختصاص دهد.

مالمیر بیان کرد: دریافت این دست عناوین اثرگذار در کنار فعالیت بیشتر و اثرگذارتر مرکز تخصصی مبل در روستای اشترمل می‌تواند تحولات مهمی در بازار صنایع‌دستی تویسرکان ایجاد کند.

وی یادآور شد: اشترمل در شهرستان تویسرکان قرار دارد و براساس سرشماری در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن یک‌هزار و ۷۷۴ نفر (۵۳۷ خانوار) ‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =