مدیرعامل صنایع بسته‌بندی توحید درباره ویژگی‌های یک بسته‌بندی مناسب گفت: درباره ویژگی‌های یک بسته‌بندی خوب بارها صحبت شده است. باید درحال حاضر به جز ویژگی‌های ابتدایی هر بسته‌بندی که قابل دسترس برای همگان است، به دنبال نیازهای پنهان مشتری باشیم. 

جواد کرامتی در گفت‌وگو با «روستانیوز» ادامه داد: اگرچه بسته‌بندی این‌گونه تعریف می‌شود که از نظر حفاظت، ایمنی، نگهداری، ماندگاری، جذابیت، اطلاع‌رسانی و... مناسب باشد، اما با توجه به سبک و سیاق زندگی جدید نباید در بسته‌بندی به ویژگی‌های قبل توجه کنیم، چراکه آن چیزی که در بسته‌بندی مورد نیاز است، این‌‌ است که ویژگی‌های جدید مثل سیستم‌های تحقیق و توسعه در آن‌ در نظر گرفته شود. برندهای روز دنیا علاوه‌بر حفظ برخی ویژگی‌ها، دائماً درحال اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید به تولیدات خود هستند. باید برای پیدا کردن این ویژگی‌ها کار تحقیقاتی انجام دهیم و از روش‌های بسته‌بندی محصولات در کشورهای توسعه‌یافته الگوبرداری کنیم.

تکنولوژی در ۸۵درصد بسته‌بندی‌های ما رسوخ نکرده است
مدیرعامل صنایع بسته‌بندی توحید اضافه کرد: باید به سمت بسته‌بندی الکترونیک پیش برویم و این امر از ضروریات بسته‌بندی نوین است. ویژگی‌هایی مثل کیفیت، ماندگاری، نگهداری و جابه‌جایی دیگر قدیمی شده و فقط لازمه بسته‌بندی است. در بسته‌بندی‌های ما ویژگی‌های هوشمند اضافه نشده و در فرهنگ بسته‌بندی ما جا نیفتاده است؛ به عبارتی تکنولوژی در بسته‌بندی ما خیلی ورود نکرده است، به‌طوری‌که می‌توان گفت در کشور ما تکنولوژی در ۸۵درصد بسته‌بندی‌ها ورود نکرده و کار به صورت سنتی انجام می‌شود. 
کرامتی بیان کرد: اگر بخواهیم به صادرات محصولات توجه کنیم، به جز ماهیت و کیفیت محصول باید در کیفیت بسته‌بندی، جذابیت و قیمت تمام‌شده نیز با محصولات خارجی رقابت کنیم. همیشه در سطح جامعه چند قشر مصرف‌کننده داریم که در این بین برخی فقط به قیمت و برخی به کیفیت و قیمت توجه و گروه دیگر نیز فقط به کیفیت توجه می‌کنند. توجه به کیفیت و قیمت هم به سطح درآمد افراد جامعه ربط دارد.
وی افزود: عدم ثبات شرایط اقتصادی، کاهش توانایی خرید مردم، افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه بسته‌بندی شامل کاغذ، نشاسته، مرکب، شیشه، قالب، قطعات یدکی و سیستم‌های پشتوانه صنعت ورق و کارتن معضلاتی را در صنعت بسته‌بندی ایجاد کرده و باعث شده این صنعت در دو سال گذشته با شرایط سختی مواجه شود. کمبود سفارشات نیز باعث بروز مشکل برای این صنعت شده است. علاوه‌بر این، شیوه برخورد سیستم با تولیدکننده به دلیل ضعف قوانین هم کاملاً نامناسب است.
مدیرعامل صنایع بسته‌بندی توحید درباره راهکار رشد صنعت بسته‌بندی اظهار کرد: سیستم‌های مدیریتی کشور در مسائل بانکی برای رشد در صنعت بسته‌بندی باید تغییر کند و اصلاح شود. همچنین باید موانع این مسیر برداشته شود و سپس اصلاحات و اقدامات لازم صورت بگیرد. در این خصوص نقش اتاق‌های بازرگانی بسیار مهم است و باید افرادی از این اتاق‌ها انتخاب شوند که در زمینه حل مشکلات و موانع کارشناس هستند تا بتوانند در سیستم‌های بازرگانی تخصصی، گمرکی، بانکی و... با انجمن‌ها همکاری کنند تا مشکلات در صنوف مختلف حل شود؛ به‌عبارتی نباید افراد نالایق تصمیم‌گیرنده مسائل باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =