ملک زاده

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی درباره اهمیت بسته‌بندی در بخش کشاورزی گفت: بخشی از محصولات ما به صورت خام به فروش می‌رسد و سپس در کشورهای خارجی بسته‌بندی و برندسازی می‌شود و این کشورها به اسم خودشان محصول را در بازار عرضه می‌کنند.

 اگر نتوانیم بسته‌بندی مناسبی داشته باشیم، باید مانند روال قبل و به صورت سنتی محصولات را خام‌فروشی کرده یا با کیفیت خیلی پایین در بسته‌بندی‌ها ارائه کنیم. بسته‌بندی ضعیف هم باعث می‌شود بعد از چند مرحله فروش، دیگر از محصولات ما استقبال نشود. متأسفانه به دلیل بوروکراسی طولانی‌ای که برای صدور مجوزها در نظر گرفته‌ شده، سرمایه‌گذاری که اقدام به صادرات می‌کند، باید برای دریافت استعلامات بسیار سنگینی که ضروری هم نیست، هزینه‌های گزافی بپردازد تا بتواند بعد از مدت زمان زیادی واحدی صنعتی را برای بسته‌بندی و ایجاد برند راه‌اندازی کند. 
محمدشفیع ملک‌زاده در گفت‌وگو با «روستانیوز» ادامه داد: باید سرمایه‌گذاران حقیقی موجود در بخش خصوصی را حمایت کنیم یا اگر هم حمایت نمی‌کنیم، حداقل مانعی جلوی راه آن‌ها قرار ندهیم. در صورت انجام این اقدام می‌توان امیدوار بود که در آینده در بحث صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی و ایجاد برند کمک بزرگی به بخش کشاورزی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =