کد خبر: 11743
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
محصولات کشاورزی

 مدیر تعاون روستایی مازندران از ایجاد روستابازار درسال آینده در مازندران خبر داد و گفت: با در اختیار قرار دادن زمین به اتحادیه ها و تشکل ها ۷۰ غرفه محصولات کشاورزی راه اندازی خواهد شد تا با تبادل کالا از سایر استان ها، بتوانیم مازاد مصرف کالا را در روستابازارها به فروش برسانیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سلیمان حاتم نژاد با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مازندران ناظر بر امورات ۳۴۰ شرکت تعاونی در شهرستان های استان است، گفت: در حال حاضر ۶ اتحادیه استانی، ۱۳ اتحادیه تعاون روستایی شهرستان، ۳۳ شرکت تعاونی تولید، ۱۸۳ تعاونی روستایی، ۹ شرکت تعاونی زنان روستایی و ۶۷ شرکت تعاونی کشاورزی در شبکه تعاون روستایی مازندران مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی مازندران با هدف گسترش و تقویت تعاونی ها و توسعه عملیات اقتصادی، تولید، بازاریابی و بازرگانی ارائه خدمات دارد.

مدیر تعاون روستایی مازندران افزود: تعاون روستایی ظرفیت های فراوانی شامل ۲۰۰ هزار تن انبار ذخیره محصولات کشاورزی دارد.

این مسئول اضافه کرد: با راه اندازی کارخانه چای سالانه ۴۰۰ تن به صورت تضمینی خرید انجام می شود و در فصل بهار طی سه مرحله خرید چای انجام می شود.

حاتم نژاد با اشاره به فعالیت کارخانه کنسانتره میوه در مازندران گفت: با فعال شدن این کارخانه در غرب مازندران نسبت به فرآوری پرتقال هایی که برای آبمیوه مناسب است اقدام می شود و به همین منظور امسال سه هزار و ۵۰۰ تن پرتقال غیر تازه خوری که مورد مصرف خانوارها نیست خریداری می شود.

مدیر تعاون روستایی مازندران از راه اندازی سردخانه با ظرفیت هزار و ۳۰۰ تن در مجتمع انباری شهرستان های نور و بابل خبر داد و افزود: بسته بندی میوه و محصولات کشاورزی از اهداف سازمان تعاون روستایی مازندران است چراکه سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات در استان تولید می شود و در برخی از شهرستان ها اقدام به تجهیز سورتینگ کردیم.

این مسئول به کارگاه فرآوری گیاهان دارویی در روستای تیرتاش گلوگاه اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این کارخانه کمک به بازاریابی گیاهان دارویی می شود و زنان روستایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

حاتم نژاد از ایجاد روستابازار درسال آینده در مازندران خبر داد و گفت: با در اختیار قرار دادن زمین به اتحادیه ها و تشکل ها ۷۰ غرفه محصولات کشاورزی راه اندازی خواهد شد تا با تبادل کالا از سایر استان ها، بتوانیم مازاد مصرف کالا را در روستابازارها به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی روستابازار در مازندران این است که هم تولیدکننده بتوانند محصولات خود را در مکان ثابتی به فروش برساند هم مصرف کننده محصول با کیفیت را خریداری کند.

مدیر تعاون روستایی مازندران اظهار کرد: شرکت های تعاونی غیرفعال که در شهرستان سوادکوه وجود داشت، از سال آینده در بحث گردشگری و آگروتوریسم کشاورزی ورود پیدا خواهد کرد تا بتوانیم گردشگری روستایی را برای گردشگران رونق دهیم.

این مسئول با بیان اینکه در خرید و فروش تضمینی محصولات کشاورزی، سال گذشته و امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شد، گفت: هزار و ۸۰۰ تن کلزا به صورت تضمینی خریداری شد.

حاتم نژاد با اشاره به اینکه امسال دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم از سوی سازمان تعاون روستایی مازندران خریداری شد، ادامه داد: تاکنون سه هزار تن شیر مازاد نیاز دامداران نیز خریداری و به کارخانجات لبنیات ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار تن نهاده دامی شامل کنجاله سویا، ذرت و جو بین سهامداران شرکت تعاونی توزیع شد، افزود: ۷۰۰ تن سموم آفات نباتی از سوی شرکت های تعاونی بین کشاورزان توزیع شد.


مدیر تعاون روستایی مازندران بیان کرد: در ۵ سال اخیر تامین ۳۰ هزار تن پرتقال شب عید بر عهده سازمان تعاون روستایی بود که به سایر استان ها حمل می شد و در یکسال اخیر تنطیم بازار شب عید در اختیار سازمان صمت قرار گرفت که سازمان تعاون روستایی با سوی شرکت تعاونی تولید، تعاونی روستایی و اتحادیه باغبانی همکاری داریم.


این مسئول اظهار کرد: تاکنون ۳۲ هزار تن انواع کود ازته، ۳ هزار و ۸۰۰ تن کود فسفات، دو هزار تن کود پتاس و هزار تن کود ریزمغذی بین کشاورزان مازندرانی توزیع شد.

حاتم نژاد گفت: بزرگترین ایستگاه فراوری بذر گندم، جو، برنج و سویا را داریم که سالانه سه هزار تن تولید، فرآوری و بسته بندی می شود و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =