روستا

 رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از آغاز عملیات اجرایی سیستم روشنایی روستای گردشگری ملحمدره این شهرستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، کامران اکبری‌شایگان اظهار کرد: سیستم روشنایی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور از روز گذشته با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات میراث فرهنگی آغاز شده که ظرف دو هفته آینده عملیات اجرایی روشنایی مسیر اصلی داخل روستا افتتاح شده و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد افزود: از سال ۹۷ تاکنون افزون بر یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات میراث فرهنگی برای جداره سازی و ۱۰۰۰ مترمربع کف سازی برای این روستای هدف گردشگری هزینه شده است.

اکبری‌شایگان ساخت چهار چشمه سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام شده میراث فرهنگی شهرستان در روستای ملحمدره برشمرد و تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار نسبت به عملیات اجرایی ادامه سیستم روشنایی ملحمدره در داخل کوچه های این روستا نیز اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: روستای ملحمدره دارای چهار خانه بوم گردی و یک سفره خانه سنتی بوده که افزون بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل تسهیلات روستایی و عشایری به این تعداد خانه های بوم گردی روستای گردشگری پرداخت شده است.

اکبری‌شایگان در پایان با بیان اینکه  شهرستان اسدآباد دارای ۱۵۸ آثار تاریخی و باستانی بوده که ۵۸ اثر آن ثبت آثار ملی کشور شده اند، مطرح کرد: در حال حاضر پیگیری برای ثبت پنج اثر تاریخی دیگر این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور در دست اقدام قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =