کد خبر: 11684
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
ورزش

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف گفت: بیش از ۲۰۰ روستا و آبادی دارای سکنه در این شهرستان وجود دارد و دهیاری‌های خوسف متمایل به مشارکت در ساخت زمین چمن مصنوعی هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، فاطمه چهکندی نژاد افزود: در صورتی که اداره کل ورزش و جوانان یا بنیاد مستضعفان آمادگی واگذاری چمن مصنوعی را داشته باشند، دهیاری‌های این شهرستان آمادگی دارند نسبت به آماده‌سازی زمین اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به هزینه‌های بسیار زیاد احداث سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن مصنوعی توانسته با هزینه‌های به مراتب کمتر احداث شود و مورد استقبال خوب روستاییان قرار گیرد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف اظهار داشت: تاکنون در این شهرستان سه زمین چمن مصنوعی در شهر خوسف و روستای سیوجان احداث شده و چهارمین زمین چمن مصنوعی در شهر ماژان در دست اقدام است که به زودی با حضور مهمانان استانی و کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: اعتبار تخصیص یافته به زمین چمن مصنوعی ماژان ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال بوده که در راستای زیرسازی این زمین، دهیاری روستا مشارکت فعالی داشته است.

چهکندی نژاد ابراز امیدواری کرد: با مشارکت مردم، دهیاری‌ها، بنیاد مستضعفان و اداره کل ورزش و جوانان سهمیه بیشتری برای احداث زمین‌های چمن مصنوعی به این شهرستان اختصاص پیدا کند.

وی افزود: با وجود کمبود امکانات ورزشی در بسیاری از روستاهای شهرستان خوسف استعدادهای بسیار خوب ورزشی وجود دارد که در مسابقات ورزشی استانی و کشور از دورترین روستاها توانسته‌اند مقام‌های خوبی را کسب کنند.

رییس اداره ورزش و جوانان خوسف گفت: توجه به ورزش و اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش اساسی دارد و باید به این بخش جدی‌تر توجه شود.

وی ادامه داد: استخر سرپوشیده مرکز شهرستان نیز به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های نیمه‌تمام در حال حاضر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۰ شروع شد و امیدواریم این پروژه هرچه سریعتر به پایان برسد.

چهکندی نژاد گفت: اعتبار سال جاری این استخر هشت میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده و برای تکمیل آن به ۲۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: از ابتدای اجرای این پروژه مبلغ ۱۹ میلیارد ریال توسط بنیاد مستضعفان و ۲۰ میلیارد ریال توسط وزارت ورزش و جوانان تخصیص پیدا کرده است.

وی گفت: برای تخصیص اعتبار از بنیاد مستضعفان کشور چند مکاتبه توسط استانداری، اداره کل ورزش و جوانان و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است که امیدواریم با کمک اعتباری این بنیاد هرچه سریعتر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف اظهار داشت: زیربنای استخر سرپوشیده خوسف یک هزار و ۴۵۰ متر مربع است و زمان بهره‌برداری آن به تخصیص اعتبار بستگی دارد که امیدواریم با تخصیص اعتبار در سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری کامل از این پروژه باشیم.

وی گفت: استخر سرپوشیده یکی از نیازمندی‌های ورزشی شهرستان خوسف است و تکمیل این پروژه یکی از مهمترین مطالبات مردمی محسوب می‌شود.

چهکندی نژاد افزود: شهرستان خوسف به عنوان سومین شهرستان پهناور استان خراسان جنوبی با پراکندگی زیاد جمعیت در توسعه ورزش دارای ظرفیت‌های فراوانی است که ایجاد زیرساخت‌های ورزشی اهمیت ویژه دارد.

وی همچنین گفت: سازمان‌های مردم نهاد در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی حضور فعالی دارند و در چند ماه اخیر ۲ سازمان مردم نهاد در شهرستان خوسف مجوز دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست‌های وزارتخانه و حمایت از اشتغال جوانان طرح‌های بسیار خوبی تهیه و اجرا شده است که می‌توان به تفاهم‌نامه با بانک قرض‌الحسنه رسالت و صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد اشتغال جوانان در حوزه ورزش اشاره کرد.

چهکندی نژاد افزود: درخصوص تسهیلات اشتغالزایی برای فعالیت‌ها و کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا ویژه حوزه ورزش و جوانان، حمایت از باشگاه‌های ورزشی و سمن‌های آسیب‌دیده نیز متقاضیان در موعد مشخص شده می‌توانستند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است و پنج سالن ورزشی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =