ورزش

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: خانه‌های ورزش روستایی نیازمند تعریف برنامه‌های ویژه است که این امر یکی از وظایف سنگین و مهم بر دوش مسوولان مربوطه است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدتقی امیری خراسانی عصر روز یکشنبه همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر در آیین افتتاح خانه ورزش روستای سعادت‌آباد از توابع جرقویه اصفهان افزود: جای بسی خوشحالی است که اکنون در بسیاری از روستاها، اماکن و خانه‌های ورزشی دایر است.

وی یکی از جنبه‌های جذاب و پرافتخار برای جامعه ورزشی در ایجاد خانه‌های ورزشی در روستاها، آمیخته شدن مباحث ورزشی با فرهنگی است.

 رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی افزود: روستای سعادت‌آباد ماهیت مذهبی و گردشگری دارد و براین اساس می‌توان به غیر از مسابقات ورزشی، جشنواره‌های ویژه‌ای نیز برای حضور عموم از سراسر کشور در این روستا ترتیب داد.

به گفته وی باید تدابیری اندیشیده شود تا خانه‌های ورزش روستایی بتواند جایگاهی برای پرورش و تحویل قهرمانان آینده در تمام سنین به کشور باشد.

امیری خراسانی یادآور شد: امید است بتوان با تربیت مربیانی قوی در خانه‌های ورزش روستایی به ترویج و ترغیب افراد بومی در عرصه‌ ورزش پرداخت و شاهد سلامتی و شادابی در بین تمام اقشار جامعه باشیم.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان: هدف از تجهیز خانه‌های ورزش روستایی ترویج فرهنگ ورزش و جلوگیری از فقر حرکتی در روستاها است.

مهدی اسدی افزود: ما در سال ۹۲ برای اولین بار در کشور به صورت آزامایشی خانه ورزش را در روستای ازران بخش برزک شهرستان کاشان تجهیز و راه اندازی کردیم.
وی ادامه داد: تا کنون با احتساب  ۲۲ خانه‌ امروز در مجموع ۵۵۲ باب خانه ورزش روستایی در استان تجهیز و راه اندازی شده است.
به گفته رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی اصفهان این ۲۲ باب خانه ورزش روستایی در شهرستان‌های سمیرم، فریدن، بویین و میاندشت، نایین، اردستان، اصفهان، فلاورجان و گلپایگان استان اصفهان تجهیز می‌شود.
وی در خصوص تجهیزات اهدایی به خانه‌های ورزش گفت: تشک تاتامی، میز فوتبال دستی، میز پینگ پنگ، میز شطرنج و صفحه دارت از جمله تجهیزاتی است که در اختیار این خانه‌های ورزش قرار می‌گیرد.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در سفر یکروزه به اصفهان در آیین بدرقه تجهیزات ۲۲ باب خانه ورزش روستایی در استان اصفهان حضور یافت.

 بر پایه نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

اصفهان افزون بر ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

بخش جرقویه علیا در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =