کد خبر: 11564
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
00

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: ۱۲۰ خانه ورزش روستایی سال جاری در این استان تجهیز شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سیدمحمد طباطبایی افزود: برای هر یک از این خانه‌های ورزش روستایی به طور میانگین ۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۲۲ خانه ورزش روستایی در دهه فجر امسال تجهیز شده است که در روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان خاطر نشان کرد: این استان با داشتن ۶۰۰ خانه ورزش روستایی، رتبه نخست کشور در تعداد خانه‌های ورزش روستایی دارد.

طباطبایی با بیان اینکه افزون بر ۶۰ درصد خانه‌های ورزش روستایی در اصفهان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بهره برداری و تجهیز شده است، اظهار داشت: این دولت با فراهم‌سازی زمینه و بستر برای راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی، گام‌های بلندی برای توسعه ورزش در روستاها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در آنها برداشته است.

وی تصریح کرد: طرح تجهیز خانه‌های ورزش روستایی به‌ عنوان یکی از شاخصه‌های عدالت اجتماعی از جمله خدمات ماندگار دولت است که این امکان را برای روستاییان فراهم آورده تا با فعالیت‌های ورزشی مستمر سلامتی جسمی و روحی خود را تضمین کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: این اداره کل برای کمک به خانه‌های ورزش روستایی در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آران و بیدگل آمادگی دارد تا از این طریق به کاهش مهاجرت و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در روستاها کمک شود.

وی خاطر نشان کرد: سرانه ورزشی در استان اصفهان اکنون به بیش از ۴۶ سانتیمتر مربع رسیده که در مقایسه با سال آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ نزدیک ۵۳ درصد رشد داشته است.

بر پایه نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر متشکل از یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد ۱۹۶ هزار خانوار روستایی هستند.

اصفهان افزون بر ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =