کد خبر: 11562
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
روستا بازار

مدیر تعاون روستایی استان البرز اعلام کرد که مهمترین مشکل و معضل بر سر راه فعالیت های تولیدی زنان روستایی از جمله اعضای تعاونی های تولیدی نبود بازار فروش برای محصولات به یژه پس از شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید محسن موسوی به نقش سازنده زنان روستایی در اقتصاد خانوار اشاره کرد و افزود: زنان روستایی به عنوان بخش مهمی از سرمایه انسانی موجود در روستا نقش موثری در توسعه جوامع محلی دارند.

وی اظهار داشت: تولیدات کشاورزی در روستا تاثیر روزافزونی در اقتصاد و تامین امنیت غذایی داشته و سهم قابل توجهی از آن توسط زنان روستایی انجام می شود.

مدیرتعاون روستایی استان البرز گفت:  یکی از اقشاری که در ایام  کرونایی به دلیل محدودیت های ارتباطاتی با مشکل جدی در بازار فروش محصولات مواجه شده، زنان روستایی هستند.

موسوی افزود: در این شرایط بسیاری از تولیدکنندگان اقدام به فروش محصولاتشان از طریق فضای مجازی می کنند ولی زنان روستایی به دلیل نداشتن سواد رسانه ای و ناآشنا بودن با این فضا، نسبت به دیگر تولیدکنندگان مشکلات بیشتری دارند.

وی بیان داشت: پیش از این زنان روستایی با شرکت در نمایشگاه های ملی و استانی تا حد زیادی محصولاتشان را که بیشتر ارگانیک و سالم هستند، به فروش می رساندند.

وی از دیگر مشکلات زنان روستایی را نداشتن مکانی برای فروش محصولات و همچنین مشکلات برای استفاده از تسهیلات بانکی عنوان کرد.

مدیر تعاون روستایی استان البرز با بیان اینکه در استان چهار تعاونی زنان روستایی فعال هستند، افزود: این بانوان در تولید صنایع دستی، فراوری مواد غذایی، تولید خشکبار، رب، مربا، ترشی، عرقیجات و تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و همچنین تولید زیرانداز، گلیم و تولیدات چرمی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی اقدام به راه اندازی یک بازار در فضای مجازی کرده تا از این طریق زنان روستایی اقدام به فروش محصولاتشان بکنند که قرار گرفتن در این بازار نیز نیاز به آموزش های لازم دارد.

یکصد بانوی  روستایی البرز در تعاونی های روستایی فعال هستند.

این زنان به مناسبت دهه مبارک فجر و همچنین هفته زن اقدام به برگزاری یک نمایشگاه در محل تعاون روستایی استان البرز کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =