00

وزیر ورزش و جوانان گفت: سال های اخیر در زمینه ورزشی در رشته‌های مختلف شاهد درخشش ورزشکاران کشورمان بودیم و مفتخریم که ورزشکاران پرتلاشی در این مرز و بوم داریم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، مسعود سلطانی فر اظهار داشت : به مناسبت ایام الله دهه فجر علاوه بر استان کرمانشاه بیش از ۹۰ زمین چمن در استان‌های دیگر به بهره برداری می رسد و مینی زمین های فوتبال در مناطق روستایی و کم برخوردار ۶ برابر شده و احداث آنها در سال ۹۵ از ۳۱۱ و تا پایان دولت دوازدهم به ۲ هزار و ۵۰۰ زمین خواهد رسید که در سال های آینده نتایج این تاسیسات را در بروز استعدادها خواهیم دید. 

سلطانی فر ادامه داد: همچنین در مناطق روستایی احداث خانه های روستایی را داریم که در سال ۹۵ تعداد آنها ۷۰۰ و هم اکنون به ۵ هزار عدد رسیده است، اماکن فرهنگی- ورزشی به غیر از خانه‌های جوان و مینی زمین‌های فوتبال در سال ۹۵ کمتر از ۴۰ هزار اما اکنون به ۶۱ هزار افزایش یافته است.

سلطانی فر در خصوص دستاوردهای دولت در ورزش قهرمانی گفت: در زمان دولت یازدهم و دوازدهم دو دور به جام جهانی راه یافتیم و پس از جام جهانی، برای اولین بار با بهترین نتیجه در ۵ دوره اخیر جام ملت های آسیا را داشتیم و پس از ۱۴ سال به نیمه نهایی رسیدیم. در ۴ سال گذشته باشگاه پرسپولیس دو بار به فینال این رقابت ها رسید و دیگر باشگاه ها در مسابقات گروهی به نتایج قابل قبولی رسیده و صعود کردند.

وی ادامه داد: در فوتسال ساحلی بانوان رتبه های بالای قاره ای و در مسابقات آسیایی و پارا آسیایی جاکارتا برای اولین بار مجموعا ۶۲ مدال که بیشترین مدال پس از انقلاب اسلامی است را کسب کردیم. 

وزیر ورزش افزود: در المپیک جوانان دو سال قبل رتبه هفتم جهان را کسب کردیم و در رشته های مختلف ورزشی درخشیدیم. تیم والیبال برای اولین بار در دو دوره متوالی به المپیک صعود کرد. همچنین شاهد صعود تیم بسکتبال به المپیک بودیم.

وی  در خصوص کسب سهمیه گفت: در مسابقات انتخابی که تاکنون برای المپیک ۲۰۲۰+۱ داشتیم سهمیه های خوبی را کسب کردیم، امیدواریم با توجه به شرایط کرونا کسب سهمیه متوقف نشود و حضور عزت مندانه ای را در المپیک داشته باشیم.

وزیر ورزش در پایان در رابطه با بخش نرم افزاری و بروز رسانی قوانین ورزش گفت: آخرین قانون مختص ورزش کشور مربوط به سال ۱۳۵۰ بود که پس از ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی در طول سه سال و نیم گذشته قوانین جدید ورزشی با بیان اهداف و وظایف و اختیارات در دولت و مجلس به تصویب رسید همچنین اصلاح اساسنامه فدراسیون ها و اخذ تاییدیه اساسنامه فدراسیون فوتبال از فیفا انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =