تقوی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه تولیدکننده باید بتواند از توانایی بیشتری برای تولید برخوردار باشد تا معیشت خوبی داشته باشد، گفت: وظیفه ما حفظ توانمندی و ارتقاء توان مجموعه انسانی است.

به‌گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: آنچه که ما در حوزه وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌کنیم صیانت از منابع طبیعی و ارزشی است که در اختیار این تولیدکنندگان قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طبیعتاً برای حفظ این عرصه از تلاش گسترده‌ای برخوردار هستیم افزود: تلاش می‌کنیم تا زمینه‌های مناسب برای پیشگیری از تغییر کاربری که متاسفانه امروزه یک آفت بزرگ در عرصه‌های کشاورزی استان گیلان است را با کمک و مساعدت دیگر دستگاه‌ها به خوبی انجام دهیم.

وی یکی دیگر از وظایفی که دنبال می‌شود توانمندسازی و بهبود وضعیت اقتصادی مقلدین دانست و بیان کرد: ما همه فعالیت‌هایی را که در این حوزه انجام می‌دهیم با نگاه نهایی به این نکته است که تولیدکننده ما بتواند از توانایی بیشتری برای تولید برخوردار شود و در کنار آن بتوانند از معیشت مناسب‌تری بهره ببرند.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها و همین عملیات زیربنایی که ما در استان انجام می‌دهیم با این نگاه برنامه ریزی و طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه نکته اساسی داشتن نیروی انسانی معتقد در حوزه کشاورزی چه در بخش خصوصی، چه در بخش دولتی اظهار کرد: در استان گیلان بیش از 99 درصد فعالیت‌های حوزه کشاورزی از طریق بخش خصوصی اتفاق می‌افتد و آن کمتر از یک درصدی که در این حوزه فعالیت می‌کند نیروهای ارزشمند متخصص و تلاشگر ما در حوزه‌های بخش دولتی هستند.

حجت الاسلام تقوی گفت: وظیفه ما حفظ توانمندی و ارتقاء توان این مجموعه انسانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش‌ترین سهم تولید نوغان کشور را در استان گیلان داریم، اذعان کرد: در حوزه گیاهان دارویی شاخص‌ترین آن یعنی گل گاوزبان در استان گیلان وجود دارد که در این بخش بیش از 90 درصد گاوزبان کشور را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین گیاهان دارویی کشور استان گیلان دارد.

حجت‌الاسلام تقوی فضای طبیعی بسیار عالی را یکی از مزایای بزرگ تولید عسل در استان گیلان دانست و ادامه داد: در حقیقت وجود همین زنبور هاست که باعث رونق باغداری استان شده است.

وی با بیان اینکه به خوبی توانستیم این فرهنگ را در استان گیلان جا بیندازیم که اکنون باغدار ما علاقمند به حضور تولیدکننده زنبور عسل و کندوهای زنبور در باغات خودشان هستند، گفت: آنها از نگاه علمی به این باور و نتیجه رسیده‌اند که وجود این حشرات به خوبی می‌تواند در بحث گرده افشانی و افزایش تولید در باغات، اثرات بسیار مثبتی را ایجاد کند.

حجت الاسلام تقوی در ادامه از چای به عنوان یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین تولیدات این استان نام ‌برد و اذعان کرد: با فضای کوتاهی که برای بازدید از پروژه‌ها برای ما ایجاد کردید امیدواریم بتوانیم با هم در کنار پتانسیل‌هایی که داریم این فضا را بیشتر بسط و گسترش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشاورزی باید وضعیت معیشت مردم را قدرتمند کند اظهار کرد: ما باید روی پای خودمان بایستیم و مستقل باشیم و به سمت علمی شدن کشاورزی حرکت کرده و با معیارهای علمی کار کنیم.

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: اگر با ابزار علم وارد شویم ما با همین آب و خاک، با همین امکانات سرزمینی که داریم و با همین مقدار نزولات آسمانی می‌توانیم تا 150 میلیون انسان را غذا بدهیم.

وی با تاکید به تکثیر جمعیت به خطرات مهمی که جمعیت جوان و نوجوان را در آینده کم می‌کند اشاره کرد و گفت: مدیران رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و مردم باید همه تلاش کنیم تا تکثیر جمعیت را بالا ببریم.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: طی آمارها جمعیت به سمت پیری پیش می‌رود و ما باید در این زمینه مردم را به فرزند آوری تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه ما در طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس به نتیجه رسیدیم، خاطر نشان کرد: مجلس هم طرح آزمایشی و تشویق‌های زیادی برای ازدواج جوانان و فرزند آوری آنان با پرداخت وام و ارایه تسهیلات جهت تهیه خانه در نظر گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =