کد خبر: 11466
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
00

معاون فرهنگی و  رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از حضور ۱۳۲ روستا و آبادی‌های عشایری استان مازندران در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معصومه فرجی معاون فرهنگی و رسانه‌ای این اداره کل با بیان اینکه داوری جشنواره بر اساس شاخص‌های متعددی به انجام می‌رسد گفت: ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی ، ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مؤلفه‌های مهم داوری جشنواره است.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: با توجه به شرایط ناشی از کرونا، فعالیت‌های فرهنگی با سختی بیشتری همراه شده ولی علاقمندان به مطالعه توانستند با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، با خلاقیت‌های ویژه، با همراهی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها به انتشار فرهنگ مطالعه پرداختند.

فرجی یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره را گسترش، توسعه و ترویج تقویت برنامه‌های کتابخوانی و تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی و آبادی‌هایی عشایری عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی روستا نظیر جشنواره‌ها، مسابقات کتاب‌خوانی و مشارکت مردم در این برنامه‌ها از شاخص‌های این جشنواره است. 

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب نخستین بار در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شد که هرساله  روستاهای مازندران در این جشنواره با کسب رتبه‌های ممتاز برگزیده می‌شوند.

فرجی گفت: در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا برگزیده و ۱۰روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف۵۰۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

شایان ذکر است این جشنواره توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است.

این رقابت با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یونسکو و نهادهای دیگر همکار برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =