تالاب گاوخونی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای احیای تالاب گاوخونی باید هر سه منبع تأمین آب این تالاب مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، منصور شیشه فروش در همایش هم پیمان با تالاب گاوخونی که به صورت مجازی در اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد از استان اصفهان در شرایط خشک به سر می‌برد، اظهار داشت: این در حالی است که میزان بارندگی‌ها در استان نیز رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه همچنان در استان اصفهان سامانه بارشی تا پایان هفته وجود ندارد و همواره هوای شهر اصفهان ناسالم است، ابراز داشت: این در حالی است که این روند ادامه دار پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای تأمین آب تالاب از سه منبع رودخانه زاینده رود، رودخانه زرچشمه کوه‌های جنوبی شهرضا و حق آبه‌های رودخانه از سوی دشت اسفنداران بوده است، افزود: برای احیای این تالاب باید از هر سه منبع استفاده شود.

وی افزود: منابع طبیعی استان اصفهان باید در اجرای طرح‌های ساماندهی آب‌های سطحی نسبت به حق آبه تالاب از رودخانه زرچشمه توجه داشته باشد.

آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان اصفهان با تانکر

شیشه فروش با بیان اینکه وضعیت زاینده رود مناسب نیست، تصریح کرد: آبرسانی با تانکر به ۱۶۹ روستای استان اصفهان بیانگر شکننده بودن شرایط است.

وی ساماندهی ۸۰ کیلومتر محور رودخانه زاینده رود را از جمله اقدامات صورت گرفته برای آبرسانی سریع‌تر به تالاب گاوخونی اعلام کرد و گفت: تعدیل بندها محور زاینده رود نیز در دستور کار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جلوگیری از بارگذاری‌های جدید در منطقه باید مورد توجه باشد، ادامه داد: بر اساس آمایش سرزمین باید مشخص شود هر یک از شهرستان‌ها چه بارگذاری را در منطقه دارند.

وی با یان اینکه مطالعات پژوهشی تالاب گاوخونی باید در محیط زیست مورد تجه باشد، ادامه داد: باید سازمان محیط زیست احیای تالاب گاوخونی را همانند احیای دریاچه ارومیه را مورد توجه قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =