کد خبر: 11266
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
روستا بازار

معاون توسعه تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه حذف واسطه موجب افزایش سود کشاورز و روستایی و کاهش قیمت‌ها می‌شود، گفت: تعداد ۵۱۸ روستا بازار به منظور فروش تولیدات روستایی در شهرهای کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا شاه پسند روز دوشنبه در بازدید از شبکه تعاون روستایی شهرستان بناب آذربایجان شرقی اظهار کرد: در حوزه تعاون روستایی و با حذف واسطه ها، تولیدات و محصولات کشاورزی، باغی و روستایی به طور مستقیم به شهرها و دست مردم می رسد.

وی اضافه کرد: در برنامه کلی در تشکل ها در نظر داریم با هماهنگی با امور اقتصادی، نهاد ریاست جمهوری و با گرفتن وام هایی با درصد کم برای حمایت از تشکل ها زمینه ارائه خدمت به کشاورزان را فراهم کنیم.  

وی همچنین با تاکید بر روند توسعه و پویایی تعاونی ها اظهار کرد: تعاونی در شهرستان ها روند خوبی دارد اما بیشتر تعاونی های کشور نیاز به اصلاح داشته و با توجه به مبنای بسیار قدیمی تعاون، اگر بتوانیم تغییراتی را که مدنظر داریم شکل دهیم خدمات بسیار خوبی به کشاورزان و سهامداران ارائه می شود.

شاه پسند با اشاره به این موضوع که استفاده از زیرساخت های خوب شبکه از مسیر اصلی تعاون منحرف شده است، افزود: این خدمات نباید فقط در حوزه مبادلات و توزیع نهاده ها و سوخت باشد بلکه در حوزه خدمات فنی،  واحدهای تولیدی و کشاورزان و در قالب زنجیره ارزش نیز با توجه به قابلیت زیرساختی تعاونی ها، موجب افزایش بهره وری و در نهایت سود کشاورزان شود.

معاون توسعه تعاونی ها و تشکل های سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران اظهار کرد: تعاونی ها با توجه به اساسنامه بسیار قوی که دارند باید از جنبه قدرت وارد شده و از خرد جمعی بهره بگیرند و به حوزه های زنجیره ارزش وارد شوند.  

شاه پسند گفت: در این میان مدیرعامل تعاونی نقش مهمی دارد و می تواند با در اختیار داشتن اطلاعات بالا، موجب سودآوری بیشتر تعاونی ها شود.


شبکه تعاونی های روستایی دارای ۲ هزار و ۹۴۱ شرکت تعاونی روستایی بوده و با حدود ۴.۵ میلون نفر عضو در بیش از ۵۶ هزار روستا و با سرمایه۴۴۰ میلیارد ریال فعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =