مرغ لاین

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به این‌که وزن مرغ سایز بین یک‌کیلو و ۲۰۰گرم تا یک‌کیلو و ۸۰۰گرم در نظر گرفته شده است که در گرید A و A پلاس نیز این وزن رعایت می‌شود، ادامه داد: مرغ سایز برای مصرف‌کننده و تولیدکننده مقرون به‌صرفه‌تر است.

به گزارش روستانیوز، علی‌رضا قره‌گوزلو با تأکید بر این‌که وزن مدنظر مرغ سایز تا ۴۰روزگی حاصل می‌شود، اضافه کرد: در سطح کلان نهاده‌های وارداتی برای افزایش وزن مرغ دورریز خواهد شد. 
قره‌گوزلو یادآور شد: مرغ تا یک سنی عضلاتش رشد می‌کند و حجیم می‌شود، اما از یک سنی که عبور کند، خوراک به چربی تبدیل می‌شود؛ بنابراین نهاده‌ها درنهایت به چربی تبدیل خواهند شد.
وی با اشاره به اهمیت تغییر ذائقه مردم به سمت استفاده از مرغ سایز به‌ویژه از لحاظ حفظ سلامت، افزود: در حوزه تولید مرغ زنده و کشتارگاه در سطح استان مشکل زیادی وجود ندارد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان این‌که رتبه‌بندی کشتار مرغ به سه شکل A، Aپلاس و B انجام می‌شود، گفت: در گریدB تخلیه امعاء و احشاء به‌صورت دستی و با چیلر آبی و در گرید A به‌صورت مکانیزه و با چیلر آبی انجام می‌شود که افت ۳۲درصدی لاشه را درپی دارد.
قره‌گوزلو اظهار کرد: در گریدA پلاس نیز تخلیه به‌‌شکل اتوماتیک و با چیلر هوایی انجام می‌شود که تنها یک کشتارگاه در ایران با این گرید کشتار انجام می‌دهد؛ اگرچه در آینده نزدیک شاهد انجام کشتار مرغ با این درجه در همدان نیز خواهیم بود.
وی یادآور شد: بسته‌بندی مرغ در گرید  Bبا نوار قرمز، گرید A با نوار آبی‌ و گرید A پلاس نیز با نوار سبز رنگ در سراسر کشور توزیع می‌شود. 
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تشکیل و تکمیل زنجیره مرغ تخم‌گذار در استان، با بیان این‌که ۵۲۷واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹میلیون و ۴۱۸هزار و ۹۰۰قطعه و اشتغال یک‌هزار و 413نفر در استان وجود دارد، اضافه کرد: میزان جوجه‌ریزی این واحدها از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه ۱۸میلیون و ۵۹۶هزار و ۳۵۰قطعه بوده است.
وی همچنین با اشاره به این‌که ۱۹واحد پرورش مادر گوشتی با ظرفیت ۴۹۸هزار و ۲۸۰قطعه و اشتغال ۱۹۹نفر در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۵۹۹هزار و ۵۰۰قطعه مرغ مادر گوشتی در هشت‌ماهه سال‌جاری، چهارمیلیون و ۹۵۸هزار و ۵۲۵قطعه جوجه یک‌روزه تولید کردند که نسبت به سال گذشته یک‌درصد رشد داشته است.
قره‌گوزلو با بیان این‌که ۴۴واحد مرغ تخم‌گذار در استان همدان فعالیت می‌کنند که برای ۲۹۵نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند، گفت: این واحدها با ظرفیت یک‌میلیون و ۷۶۷هزار و ۳۶۰قطعه در استان فعالیت می‌کنند و موفق شدند دومیلیون و ۶۹۵هزار و ۳۹۰قطعه مرغ را در طول هشت‌ماهه امسال تولید کنند و درنتیجه ۱۲هزار و ۵۰۰تن تخم‌مرغ تولید شد که رشد ۲۵درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به این‌که شش ‌واحد پرورش پولت تخم‌گذار با ظرفیت ۳۵۹هزار قطعه در استان فعال هستند و برای ۵۴نفر اشتغال‌ ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: این واحدها در هشت‌ماهه امسال ۶۵۰هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتند و ۶۰۰هزار قطعه پولت تخم‌گذار تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰درصد رشد داشته است.
وی در ادامه از وجود ۱۴واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت ۶۲هزار قطعه و اشتغال ۶۲نفر در استان خبر داد و یادآور شد: در هشت‌ماهه امسال ۶۵هزار و ۵۱۳قطعه جوجه‌ریزی رخ‌ داده و ۶۰۰تن گوشت بوقلمون تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰درصد رشد داشته است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به ظرفیت‌ استان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت طیور اظهار کرد: استان همدان با دارا بودن ۱۴واحد صنعتی پرورش شترمرغ در سطح استان به‌عنوان سومین استان کشور بعد از تهران و اصفهان در پرورش شترمرغ به شمار می‌رود.
قره‌گوزلو عنوان کرد: درحال‌حاضر در استان 9کشتارگاه وجود دارد که شش کشتارگاه فعال هستند و از این نظر نیاز همدان برطرف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =