صندوق

شامگاه هشتمین روز از مهرماه 97، ستاد بیمه کشاورزی کشور، میزبان رئیس و اعضاء کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی؛ در این دیدار که در فضایی بسیار صمیمی برگزارگردید، نخست نمایندگان مردم در اتاق راهبری و پایش سامانه جامع بیمه کشاورزی حضور یافتند و از نزدیک شیوه صدور، پایش فنولوژیک، فرآیند برخط تراکنش های مالی در سراسر کشور، امکانات بازرسی و ارزیابی و گزارش گیری از سامانه را مشاهده نمودند.
سپس دکتر حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، درسخنانی گزارشی از پیشینه، نظام های تطبیقی بیمه کشاورزی در جهان و ایران، تکنیک های جدید بیمه ای و راهکارهای نوینی که برای خدمت رسانی مضاعف و شفافیت سیستماتیک اتخاذ شده است را ارائه نمود.
در ادامه دکتر کیخا رئیس کمیسیون ضمن تقدیر و سپاس از تلاش های انجام یافته در سطح کشور در جهت بهبود کیفی عملیات بیمه ای، بر لزوم تجمیع کمک های دولتی در قالب سازوکار نظام مند مدیریت ریسک و بیمه کشاورزی تاکید نمود.
دکتر کیخا ضمن تأکید بر افزایش سرمایه صندوق به عنوان شتاب دهنده توسعه بخش کشاورزی، اعتبارات تخصیص یافته در قالب حق بیمه سهم دولت را ناکافی دانست و آنچنان که در قانون برنامه ششم توسعه آمده است، خواستار ایجاد ردیف مستقل اعتباری در قانون بودجه و افزایش سرمایه صندوق بیمه کشاورزی شد.
وی افزود ضرورت دارد تا با ارتباط و آمدوشد هرچه بیشتر با مراکز بین المللی، دانش نوین و تجربه های روز جهان در زمینه مدیریت ریسک و بیمه کشاورزی در اختیار بخش پژوهشی و کارشناسی صندوق قرارگیرد.
آن گاه مهندس جلال محمودزاده نائب رئیس اول کمیسیون نیز ضمن تقدیر از عملکرد روبه رشد نظام بیمه کشاورزی در کشور به بیان دیدگاه های خویش در جهت حمایت، افزایش و تامین سرمایه صندوق پرداخت و سایر نمایندگان عضو کمیسیون نیز هریک نظرات خود را در زمینه بیمه کشاورزی تشریح نمودند.
در این جلسه که آقای روح الله خدارحمی مدیر عامل بانک و صندوق بیمه کشاورزی نیز حضور داشت، از نقش مؤثر نظام بیمه کشاورزی در مدیریت ریسک های مالی بخش کشاورزی سخن گفت و بر همراهی و حمایت بانک کشاورزی ازصندوق در جهت منافع بیمه گذاران تأکید نمود.
آقای خدارحمی رویکرد این کمیسیون تخصصی را در موضوعات پیش روی، رویکردی علمی دانست و ارتباط مستمر فیمابین را موجب تقویت روحیه برشمرد و افزود: یکی از وظائف مهم ما این است که توانگری مالی بیمه کشاورزی را با استفاده از تجارب جهانی تا رسیدن به یک نهاد مالی قدرتمند ارتقاء دهیم.
در پایان این جلسه که تا پاسی از شب در محل سرای گفتگوی ستاد بیمه کشاورزی ادامه داشت، مقرر شد کمیسیون گزارشی از توفیقات و اقدامات صندوق و نیز راهکارهای تأمین اعتبارات قانونی مورد نیاز را به ریاست مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =