کد خبر: 11095
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
روستا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که روستای گردشگری و تاریخی کندر واقع در ۲۴ کیلومتری شمال شرقی کرج دارای اقامتگاه بوم گردی می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، فریدون محمدی گفت : از آنجا که استان البرز دارای روستاهای هدف گردشگری مناسب بوده،  تاکنون برای ۱۰ روستای استان اقامتگاه  بوم گردی احداث شده است .

وی ادامه داد: اقامتگاه بوم گردی کندر با مشارکت بخش خصوصی و با اعتباری  بالغ بر۴۰ میلیارد ریال با زیربنای سه هزار مترمربع ساخته می شود.

محمدی  افزود: با  بهره‌برداری از این طرح در شهرستان کرج، زمینه  اشتغال برای ۹ نفر به طور مستقیم فراهم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز  گفت : با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی البرز و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی، گردشگران و مسافران بسیاری سالانه به این استان سفر می‌کنند که همین امر لزوم افزایش مراکز اقامتی و پذیرایی از این دست را فراهم کرده است.

استان البرز دارای ۲۸۸ روستا بوده که بخشی از این روستاها هدف گردشگری قرار دارند؛ روستای کندر با جمعیتی بیش از ۲ هزارو۵۰۰ نفر در۲۴ کیلومتری شمال شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد .

این روستا دارای جاذبه های گردشگری فراوان نظیر بناهای تاریخی و طبیعی نظیر آبشار کندر است.این آبشار  یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین آبشارهای البرز بوده که دراین روستا قرار دارد.

شغل مردم روستای کندر باغداری  بوده که انگور کندری، گلابی و گیلاس مهمترین محصولات این روستا است.

این روستا دارای باغ لاله ها بوده که  در فصل بهار میزبان گردشگران کشور است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =