کد خبر: 11075
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
روستا

معاون سرمایه‌گذاری اجتماعی و فرهنگی معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری گفت: از ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی ۶۴ درصد آن پرداخت شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از تسنیم، منوچهر رزمجو در مورد میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌ روستایی در کل کشور اظهار داشت: از 22 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی 64 درصد آن یعنی 14 هزار میلیارد تومان آن در بانک‌های عامل کارسازی و پرداخت شده است.

وی با اشاره به تخصیص 1.5 میلیارد دلار بودجه برای اعطای تسهیلات اشتغال‌زای روستایی در سال 1399 اضافه کرد: با توجه به مشارکت بانک‌ها در تامین اعتبار پرداخت تسهیلات روستایی مجموع اعتبار تلفیقی تسهیلات یادشده در سال جاری 22 هزار میلیارد تومان تعیین شد که دستور مرحله پنجم پرداخت این تسهیلات یکی دو ماه است که ابلاغ شده و به مرور این تسهیلات اشتغال‌زا به روستاییان پرداخت خواهد شد.

کل حق بیمه روستاییان توسط دولت پرداخت می‌شود

این مقام مسئول در معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در ادامه از پرداخت کل حق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر توسط دولت در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور در روز روستا قول بیمه کردن 1.5 میلیون روستایی فاقد بیمه اجتماعی را دادند، کل پرداخت حق بیمه یادشده به عهده دولت خواهد بود و از روستاییان بیمه‌شونده بابت این موضوع وجهی دریافت نخواهد شد.

رزمجو یادآور شد: با توجه به اینکه طبق قانون حق بیمه اجتماعی روستاییان 15 درصد تعیین شده که به نسبت 2 به یک 10 درصد آن توسط دولت و 5 درصد آن توسط بیمه‌شده روستایی پرداخت می‌شود، این 5 درصد هم حذف شده و کل حق بیمه روستاییان و عشایر توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: البته اولویت در اعطای بیمه‌های یادشده روستاییان و عشایری هستند که کسب‌وکاری در روستا راه انداخته‌اند و به توسعه اقتصادی روستای خود کمک می‌کنند. با این حال اعطای تسهیلات اشتغال روستایی امید را به روستاهای ما برمی‌گرداند و روند مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها را معکوس می‌کند.

رزمجو یادآور شد: توسعه اقتصادی روستاها مقدمه توسعه شهری محسوب می‌شود و به همین خاطر اعطای تسهیلات روستایی می‌تواند به خانوارهای کم‌درآمد می‌تواند منجر به افزایش نرخ امید به زندگی در آنها شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =