گلخانه

سرپرست فرمانداری همدان گفت: ایجاد ۱۱هکتار گلخانه در سال جاری از تعهدات شهرستان است و برای تحقق این سهمیه تمام دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند.

به گزارش روستانیوز، محمدعلی محمدی در نشست بررسی مشکلات گلخانه‌های همدان با بیان این‌که شهرستان همدان در زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای پیشرو است، افزود: افزایش بهره‌وری، تغییر روش‌های سنتی با توجه به کاهش منابع آب و تولید محصولات کشاورزی در همه فصول از مزایای این طرح است؛ لذا توسعه کشت گلخانه‌ای باید در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مجریان در اجرای طرح‌های کشاورزی باید آینده‌نگری داشته باشند و متناسب با پیشرفت‌های به‌دست آمده و متداول در دنیا باید از سیستم‌های نوین آبیاری استفاده کنند.
سرپرست فرمانداری همدان تحقق سهمیه ۱۱هکتاری توسعه گلخانه‌ای این شهرستان را در سال جاری ضروری دانست و افزود: سال گذشته نیز سهمیه توسعه کشت گلخانه‌ای شهرستان ۱۱هکتار بود که تنها حدود دو هکتار آن محقق شد.
محمدی اضافه‌‌کرد: عملکرد بانک کشاورزی به‌عنوان بانک تخصصی در حمایت از کشت‌های گلخانه‌ای بسیار موثر است؛ بنابراین باید با نزدیک‌شدن به پایان سال درخواست متقاضیان تسهیلات کشت گلخانه‌ای سریع‌تر انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی ضمن ارتباط با متقاضیان نسبت به رفع مشکلات و تسریع در فرآیندهای پیش روی آن‌ها اقدام کند.
 شهرستان همدان با برخورداری از ۲۵درصد کشت گلخانه‌ای استان، رتبه نخست سطح زیر کشت را دارد. در سند راهبردی توسعه این استان باید ۲۱۰هکتار گلخانه ایجاد شود که سهم هر سال ۷۰هکتار گلخانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =