کد خبر: 11017
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
گاز

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵ درصد از مشترکان گاز استان می‌توانند شامل طرح گازبهای رایگان شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان‌غربی، علیرضا شیخی، با اشاره به طرح تشویقی شرکت ملی گاز ایران برای مشترکان کم مصرف، اظهار کرد: مطابق این طرح، مشترکانی که بتوانند در مصرف دوره‌ای خود کمتر از ۲۰۰ متر مکعب گاز مصرف کنند، شامل این طرح شده و گازبهای آنها رایگان در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مطابق بررسی انجام شده، ۲۵ درصد از مشترکان گاز آذربایجان‌غربی مصرف دوره‌ای حدود ۳۵۰ مترمکعبی دارند، افزود: این تعداد از مشترکان استان شامل ۲۵۰ هزار مشترک است و در صورت که بتوانند با مصرف بهینه بیشتر، مصرف دوره‌ای خود را به زیر ۲۰۰ مترمکعب برسانند، گازبهای آنان رایگان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، تعیین حد نصاب ۲۰۰ مترمکعبی برای این طرح تشویقی را یک محاسبه مهندسی و تجربی دانست و گفت: مطابق محاسبات انجام شده، برای یک فضای بسته صد مترمربعی، مصرف ۲۰۰ مترمکعب در هر دوره کفایت می‌کند.

شیخی با بیان اینکه برای مشترکان با مصرف بالا نیز پیش‌بینی‌هایی در طرح تشویقی شرکت ملی گاز ایران در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: براین اساس اگر این مشترکان بتوانند مصرف هر دوره‌ی خود را در قیاس با دوره مشابه سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ کاهش دهند، برای گازبهای آنها ۱۵ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

وی با اعلام اینکه طرح شرکت ملی گاز ایران صرفا تشویقی نبوده و برای مشترکان پرمصرف نیز جرایمی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: اگر مصرف این مشترکان نسبت به دوره‌های مشابه سه سال گذشته افزایش یابد، گازبهای آنها با اعمال ۱۵ درصد جریمه صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، کاهش مصرف گاز را جزو ضروریات در استمرار جریان انرژی برشمرد و گفت: مطابق اعلام وزیر نفت، اکنون گاز در کشور با حداکثر ظرفیت تولید انجام می‌گیرد و ظرفیتی بیش از این برای تولید وجود ندارد، لذا باید با مصرف بهینه، به استمرار جریان این سوخت طبیعی کمک کنیم.

شیخی، با تاکید بر اینکه در صورت بحرانی شدن شرایط مصرف، برای استمرار گاز خانگی، به ناچار گاز صنایع و مصارف عمده قطع می‌شود، اظهار کرد: اگر شرایط گاز بحرانی شود ابتدا گاز صنایع قطع می‌شود و اگر کفاف نداد در مراحل بعدی به ترتیب گاز ایستگاه‌های CNG و مشترکان پرمصرف قطع خواهد شد چراکه اولویت ما برقراری گاز خانگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =